רשימת עשירי ישראל נחשפת, מי בראש?

בכל רחבי העולם לוטשים רבים עיניים לדירוג עשירי העולם ב'פורבס' על מנת לראות מי פילס את דרכו לצמרת, מי ביסס את מעמדו ומי נדחק החוצה (רמז: גם מהבית הלבן הוא נשמט) | ומי בנציגות הישראלית ברשימה היוקרתית והנחשקת?

דולרים | צילום: mikeledray, שאטרסטוק

כמידי שנה, גם השנה פרסמו ב'פורבס' את רשימת עשירי העולם, ובכל רחבי העולם לוטשים רבים עיניים לראות מי מצליח לבסס את מעמדו בצמרת, ומי נדחק החוצה, כמו גם מי מפתיע ומצליח להתקדם אל הצמרת. כשגם למדינת ישראל יש נציגות מכובדת ברשימה הנחשקת.

על פי הרשימה הגב' מרים אדלסון היא האישה העשירה ביותר בישראל, לצד היותה חלק מ-400 האנשים בארצות הברית, ועם הון של למעלה מ-27 מיליארד דולר היא ממוקמת בדירוג העולמי במקום ה-58.

את המקום השני בישראל תופס רומן אברמוביץ' עם למעלה מ-14 מיליארד דולר, הממקמים אותו במקום ה-145 בדירוג פורבס העולמי. אחריו אייל עופר במקום ה-187, עם הון המוערך ב-11.8 מיליארד דולר, ופטריק דרהי עם 8.6 מיליארד דולר הניצב במקום ה-297 בדירוג העולמי. עידן עופר מתמקם בדירוג העולמי במקום ה-420 עם 6.7 מיליארד דולרים.

עוד ישראלים המופיעים ברשימה הם סטף ורטהיימר עם 6.2 מיליארד דולרים, ואיש העסקים ששמו עלה לכותרות בשבועות האחרונים לאחר הדיווחים (שהוכחשו על ידו) על ניסיון התנקשות בו בקפריסין, טדי שגיא עם 5.6 מיליארד דולרים.

בעוד הגב' אדלסון מצליחה לשמור על מקומה ברשימת 400 האנשים העשירים ביותר בארצות הברית, שם בולט שהופיע שם ב-25 השנים האחרונות נדחק מהרשימה, והוא נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ שהונו נאמד ב-2.5 מיליארד דולרים בלבד. כמו טראמפ – עוד למעלה מ-50 מעשירי ארצות הברית נדחקו מהרשימה, לאור כך שכרטיס הכניסה לקטגוריה יוקרתית זו עמד על 2.9 מיליארד דולר.

את המקום הראשון ברשימת עשירי העולם (במבט על עשירי ארצות הברית) תופס ג'ף בזוס עם למעלה מ-200 מיליארד דולרים, האיש והטסלה אילון מאסק ניצב אחריו עם 190.5 מיליארד דולרים. את השלישייה העוצמתית הראשונה סוגר מארק צוקרברג של פייסבוק, כאשר מיד לאחר הקריסה של החברה שבבעלותו על שלל הפיצ'רים שהיא מציעה קרס הונו בלמעלה מ-6 מליארד דולרים.

את המקום הרביעי והמכובד (למרות שמדובר בשיא שלילי זה עשורים) תופס ביל גייטס עם 134 מיליארד דולר, ו-2 מייסדי גוגל סוגרים את השלישייה השנייה, הראשון לארי פייג' עם 123 מיליארד דולר, לצידו סרגיי ברין עם 118.5 מיליארד דולרים.

את העשירייה הראשונה סוגרים, לארי אורקל במקום השביעי עם 117.3 מיליארד דולר, השמיני הוא וורן באפט עם 102 מיליארד דולר, סטיב באלמר עם 96.5 מיליארד דולר, ומייקל בלומברג עם 70 מיליארד דולר בלבד.

בעוד הנ"ל התייחס על עשירי ארצות הברית, בדירוג הכלל עולמי המיקומים משתנים, ולצמרת רשימה השתחל שם מרענן ומפתיע איל הנפט ההודי מוקש אמבני שעל פי הדירוג של פורבס הוא מחזיק ב-101.5 מיליארד דולרים, לפניו ברשימה ישנם שמות מעטים בלבד, אחד הבולטים בהם הוא איל האופנה שבמהלך השנה האחרונה אף היה לרגעים האיש העשיר בתבל, ברנאר ארנו עם הון של 176.5 מיליארד דולרים.

6 תגובות ל: "רשימת עשירי ישראל נחשפת, מי בראש?"

  1. אני מחזיק בארנק עשרים וחמישה שקלים ו30 אגורות וזה עוד לא כולל את השקל שמצאתי אתמול ברחוב , מה גם שהבוכרי מהמכולת חייב לי עוד 25 אגורות וכל זה לא כולל עדיין נכסים אסטרטגיים שמאוחסנים כרגע במיכלים ירוקים עם ניחוח יוקרתי של חברת "שוש ופחטר", האם לא מגיע לי מקום מכובד ברשימה ? תמהני

  2. איזה מצחיקים הם שכחו לרשום אותי … בטוחה שזה טעות

  3. איזה כייף לחיות בלי דאגות כלכליות
    חופש חופש

  4. מרבה נכסים מרבה דאגות ישתבך שמך לעד אוכלים שותים ונהנים מהחיים

  5. הבל והבלים….עם מה מיתעסק העולם הדפוק כסף כסף וכסף….יש מיכלית עם 8000000 חביות נפט שעומדת להשמיד את כל הדגים והחיים בים האדום זה חשוב יותר אבל לא מעניין את אנשי הזבל בעולם

  6. את הכסף לא יקחו איתם לקבר

כתיבת תגובה