שוק המתנות וכלי הבית יגלגל בחג הפסח הנוכחי כ 3 מיליארד שקל

הצרכן הישראלי מוציא בממוצע על מתנה למשפחה ולמארחים בחג הפסח בין 100 ₪ עד  290 ₪

הרמוניה לבית - צילום לם וליץ סטודיו

פסח מגיע ואתו המתנות: שוק המתנות וכלי הבית יגלגל בחג הפסח הנוכחי כ- 3 מיליארד ₪. מסקר שנערך בקרב לקוחות רשת הרמוניה לבית עולה כי, ישנה העדפה ברורה לבחירת מוצרי בית  על רצפת המכירה, בעיקר שמדובר במתנות. עוד עולה, מהסקר לקראת חג הפסח כי הצרכן הישראלי מוציא בממוצע על מתנה למשפחה ולמארחים בחג הפסח בין 100 ₪ עד  290 ₪.

הענף היחיד שלא נפגע מרכישות באמצעות אתרי המכר און ליין, הוא תחום המתנות וכלי הבית. ישנה העדפה ברורה לבחירת מוצרי בית על רצפת המכירה, בעיקר שמדובר במתנות.

מירן מלכה מנכ"ל ובעלי רשת "הרמוניה לבית" מציין כי"השוק כיום דינאמי מאוד ומוצף ברשתות המוכרות כלי בית ופריטים לעיצוב הבית. רשת הרמוניה לבית, מתחדשת במגוון מוצרים גדול המגיעים אל מחסניה על בסיס שבועי, מה שיצר עודפי מלאי מסוף שנת 2017 ומאפשר לרשת לצאת במבצע חסר תקדים לקראת חג הפסח – 70% הנחה על כל מלאי החנות למעט רהיטים שימכרו ב- 60% הנחה".

לדברי מלכה: "בחג הפסח והקיץ שבפתח משפחות רבות רואות בזה הזדמנות לרענן ולשפץ את הבית באמצעות, דקורציה, וילונות, רהיטים ועוד. ועל כן, אנו רואים גידול של כ 45% במכירות במהלך חודש ימים לפני החג, לעומת חודש "רגיל", וגידול של 20% במכירות חג הפסח וזאת בהשוואה לחודש המכירות של ראש השנה, כאמור ההבדל הוא בשל כך שבפסח בנוסף לרכישת מתנות מתבצעת רכישת רהיטים וכלים כשרים לחג.

המתנות הפופולריות הנרכשות לחג הן: כלי נוי ואגרטלי פרחים, ואחריהם סטים של כלי בית כמו: כוסות יין, צלחות, סכו"ם, מוצרי מטבח כמו סירים ומחבתות ומוצרי טקסטיל כמו סט מצעים, מפות ומגבות.  

עוד מוסיף מלכה, כי תנועת הלקוחות המגיעה לרכוש מתנות לחג הפסח תלך ותגבר כבר החל מסיום חג פורים, ותגיע לשיאה ביומיים האחרונים שלפני ערב החג. וההערכה היא שהפדיון ביומיים אלו יעמוד על כ- 400% מימי מכירה רגילה.

גם בימי חול המועד פסח,  בהם חלק ניכר מהציבור אינו עובד, ומבצעי החג עדיין אטרקטיביים וגולשים גם לימים אלו, מוגדרים כימי מכירה מהמוצלחים בשנה.

כתיבת תגובה