שיעור האבטלה בינואר המשיך לרדת לעומת טרום המלחמה

ניתוח משרד העבודה לנתוני התעסוקה מגלה כי בחודש ינואר נמשכה התאוששות שוק העבודה: שיעור האבטלה המשיך לרדת והשלים ירידה של 4.7 נקודות אחוז לעומת טרום מלחמת חרבות ברזל באוקטובר 2023 | ירידה קלה נרשמה בשיעורי התעסוקה של נשים חרדיות

לשכת תעסוקה, אילוסטרציה | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

עפ״י ניתוח של אגף אסטרטגיה ותכנון מדיניות במשרד העבודה לנתוני התעסוקה מחודש ינואר 2024, שיעור האבטלה המותאם המשיך לרדת והשלים ירידה של 4.7 אחוז לעומת פרוץ המלחמה, אז עמד שיעור האבטלה המותאם על 9.3%.

כמו כן, גם שיעור התעסוקה המותאם המשיך לטפס והשלים עלייה של 4.3 נקודות אחוז לעומת תחילת המשבר בחודש אוקטובר 2023, אך עדיין נמוך ב-2 נקודות אחוז מרמתו טרום המלחמה. מגמת העלייה בשיעור ובמספר המשרות הפנויות המשיכה גם היא בחודש ינואר, לאחר ירידה מתמשכת בשנה וחצי האחרונות, ששיאה בפרוץ המלחמה.

בהתאם לעלייה בשיעור ובמספר המשרות הפנויות ולהמשך הירידה בשיעור האבטלה, היחס ביניהם שואף חזרה ליחס של 1:1, בדומה למצב לפני המלחמה.

בהרחבה לשיעורי האבטלה – כאשר מפלחים לפי קבוצות אוכלוסייה ומגדר, לפי נתוני דצמבר 2023 ניכרת ירידה בשיעורי האבטלה בכל קבוצות האוכלוסייה והמגדרים לעומת חודש נובמבר. גם בשיעורי התעסוקה המצב דומה, אם כי העלייה לעומת נובמבר מתונה הרבה יותר, ובקרב נשים חרדיות אף נרשמה ירידה קלה. שיעור האבטלה בקרב גברים ערבים נותר גבוה ועמד על 9.3% בדצמבר, וכן שיעור חסרי המעש הערבים הצעירים עמד על 34%.

שיעור ההשתתפות בכוח העבודה (מועסקים ומחפשי עבודה כשיעור מכלל האוכלוסייה), עמד על 62.4% – ירידה של 0.3 נקודות אחוז לעומת חודש דצמבר.

שיעור התעסוקה המותאם (מועסקים כשיעור מכלל האוכלוסייה, לא כולל מחולתים מסיבות כלכליות) עמד על 59% – עלייה של 1.2 נקודות אחוז לעומת חודש דצמבר.

שיעור האבטלה המותאם (בלתי מועסקים כשיעור מכוח העבודה, כולל מחולתים מסיבות כלכליות) עמד על 4.6% – ירידה של 1.4 נקודות אחוז מחודש דצמבר, אך 1.4 נקודות אחוז יותר מחודש ספטמבר.

שיעור הנעדרים מסיבות כלכליות (כשיעור מכוח העבודה) עמד על 1.4% – ירידה של 1.6 נקודות אחוז מחודש דצמבר.

שיעור המשרות הפנויות עמד על 4.1% – עליה של 0.5 נקודות אחוז לעומת חודש דצמבר.

שר העבודה יואב בן צור: ״ההיסטוריה מלמדת אותנו, מלחמות ומשברים כלכליים יוצרים הזדמנויות. ניטור שוק העבודה שערכנו מוכיח באופן ברור, המשק מתאושש בקצב מהיר ואנחנו רואים שהמאמצים שלנו במשרד העבודה בעת המלחמה קוצרים תוצאות. כשר העבודה אני נחוש להחזיר את המשק לפעילות מלאה עוד לפני סיום המלחמה".

כתיבת תגובה