שמיים פתוחים לרווחה: כ-10 אלפים טיסות בחודש

כמה נוסעים עברו בנתב"ג בחודש האחרון, ומה היה היעד העיקרי שלהם? • אלו חברות תעופה בעליה במספר הנוסעים, ומי נמצאת דווקא בירידה? • והאם שיתוף הפעולה בין אל-על ל'גט' יכול לסייע? • המצב הכלכלי רע? 62% מהישראלים טסו לחו"ל בשנה האחרונה

נוסעים יותר, למרות הכל. נתב"ג | צילום: משה שי, פלאש 90

רשות שדות התעופה מפרסמת היום (רביעי) על עליה במספר הנוסעים שעברו בנתב"ג בחודש פברואר האחרון, לעומת פברואר של השנה שעברה. מדובר על 1.41 מיליון נוסעים, שעברו ב-9,904 טיסות שהיו בנתב"ג, הנתון מתייחס גם לטיסות פנים ארציות וגם לטיסות בינלאומיות.

כאשר מסתכלים על הטיסות הבינלאומיות, הרי שמדובר בעליה של 8.96% לעומת פברואר שעבר, עם 1.36 מיליון נוסעים בסך הכל, וכאשר מתמקדים בטיסות הפנים ארציות, הרי שגם כאן יש עליה של 7.57% לעומת פברואר הקודם. רוב הנוסעים פקדו את טרמינל 3 החדש, שם עברו בסך הכל 1,215,957 נוסעים, בטרמינל 1 המספר עומד על 145,174 נוסעים בלבד.

החברות שהכי נהנו מהסכם השמיים הפתוחים ושמספר הנוסעים בהן גדל בצורה הכי משמעותית, הן חברות הלואו קוסט איזיג'ט וחברת וויז-אייר, בנוסף לכך חל גידול בנוסעי חברת ארקיע. אל-על עדיין שומרת על הבכורה, עם המספר הרב ביותר של נוסעים שטסו בטיסות בינלאומיות בחודש האחרון, איזיג'ט במקום השני, עם כמעט 100 אלף נוסעים בחודש האחרון שמהווים גידול של מעל 20% בהשוואה לכמות הנוסעים שהיו לאיזיג'ט בפברואר הקודם. כמעט 84 אלף נוסעים טסו עם וויזאייר, שגם היא רושמת עליה במספר אחוזים דן ספרתי בהתחשב בנתוני פברואר הקודם.

חברות נוספות שמספר הנוסעים שלהם עלה בהשוואה לפברואר הקודם, הם איירפלוט, עם גדילה של 12% לעומת פברואר הקודם. חברת ריינאייר שנוהגת להציע כרטיסים במחיר של דולרים ספורים לעיתים, מציגה גידול של 11% בהשוואה לפברואר הקודם, וחברת אליטליה עם גדילה של 7.7%.

ומי ירדו? הטורקים, הגרמנים, והאנגלים: טורקיש איירליינס יורדת בכחצי אחוז בהשוואה לפברואר הקודם, לופטהנזה יורדת בששה וחצי אחוזים, ובריטיש איירווייז יורדת בחמשה וחצי אחוזים.

כמעט 30% מהנוסעים בחודש האחרון, טסו דרך חברות ישראליות, מדובר על למעלה מ-385 אלף נוסעים. כאמור, רובם טסים באל-על, שדי מצליחה לשמור על נתוני השנה שעברה שלה, ורושמת מכה קלה בכנף עם ירידה של פחות מחמישית אחוז בהשוואה לפברואר שעבר. לעומתה, חברת ארקיע מזנקת בכ-95% בהשוואה לנתוני פברואר שעבר, כאשר אם מסתכלים על ינואר ופברואר של 2019 לעומת ינואר ופברואר של 2018, הרי שארקיע יותר מהכפילה את מספר הטסים בה בהשוואה לחודשים הראשונים של 2018.

גם חברת ישראייר עולה בכשבעה אחוזים בהשוואה לפברואר שעבר. הנתונים הללו מסבירים את שיתוף הפעולה החדש בין אל-על ל'גט' שנועד למשוך נוסעים מחברות הלואו קוסט השונות לעברה של אל-על, שכאמור סופגת מכה קלה בכנף בעקבות התחרות העזה עם חברות התעופה האחרות.

ולאן טסו הישראלים? מתברר שארדואן לא כל כך מאיים עלינו, ועיקר התנועה הייתה לטורקיה, כאשר טסו אליה למעלה מ-116 אלף נוסעים בחודש האחרון. במקום השני נמצאת ארצות הברית, עם קצת יותר מ-103 אלף נוסעים, גרמניה עם כ-97 אלף נוסעים, ולאחריה צרפת, איטליה, בריטניה ורוסיה.

נתונים שנתיים

מחקר שנערך על ידי חברת TNS עבור מאסטרקארד בישראל, בדק את מגמות התיירות של הישראלים בחו"ל בשנה האחרונה ומצא מספר הנחות יסוד מפתיעות בנוגע לתפיסת החופשה של הישראלים.

מהממצאים עולה כי לא פחות מ-62% מהישראלים טסו בשנה האחרונה לחו"ל. כלומר, יותר מששה מתוך עשרה ישראלים יצאו לחופשה

מתוכם 35% טסו בשנה האחרונה בטיסה המוגדרת כטיסת לואו קוסט (רק 19% מתוכם בני מיעוטים) ו-51% ציינו כי בעתיד יטוסו בטיסה שכזו. עוד עולה בהקשר זה כי כ- 69% יעדיפו לצאת לחופשה בחו"ל במקום בישראל בגלל תעריפי הטיסה הזולים בהשוואה לעבר.

היעדים הפופולאריים ביותר של הישראלים הם: יוון  עם 14%, בודפשט 10%, ניו-יורק ירדה ל- 8% )10% בשנה שעברה(, ברצלונה 7%) 9.8% בשנה שעברה(, ברלין 8% )9% בשנה שעברה אמסטרדם 7%, מדריד 3% (7% בשנה שעברה( ולונדון עם 8% נתון זהה לשנה החולפת. המפתיעה הגדולה של השנה היא טורקיה שממוקמת במקום השני (לצד בודפשט) עם 10% וגידול של 400% בשנה האחרונה.

לגבי הזמנת הלינה בחופשה – מלון בחו"ל הוא עדיין הדרך המועדפת על הישראלים, אך לא היחידה ללון בחו"ל. 80% מהישראלים לנו במלון בחופשה האחרונה. 6% הזמינו דרך AIRBNB המהווה גידול של כ- 50% ביחס לאשתקד ו-9% לנו אצל משפחה או חברים- גידול של 28% ביחס לשנה הקודמת.

בנוסף, ניתן להכתיר את שנת 2018 כשנה שבה ישראלים התחילו להשתמש בטכנולוגית תשלום מבוססת contactless בצורה משמעותית, 15% מהישראלים כבר התנסו בצורת תשלום ללא מגע. 9% עשו זאת בעת השהייה בחו"ל ו- 6% בישראל. 39% במסעדות ובבתי קפה, 35% בסופרמרקטים, 35% בחנויות, 15% בתחבורה ציבורית ו- 18% בתחנות דלק.

2 תגובות ל: "שמיים פתוחים לרווחה: כ-10 אלפים טיסות בחודש"

  1. אלעל
    חטפה מכה לא רק בגלל הלאו קוסט
    אלא בגלל שהיא מזלזלת באינטלגנציה של הלקוחות !
    האקונומי בדרימליינר הוא הצפוף בקטגוריה
    מועדון נוסע המתמיד לא אטרקטיבי משום שכל השידרוגים תפוסים על ידי מקורבים
    ומימוש כרטיס בונוס לניורק למשל עולה 2000 נק' + 450$ מיסי נמל עדיף לסוע עם תחנה באקונומי מרווח ומחיר זול
    ג. לא סלחנו על הזלזול בנוסע החרדי ואי הסדרת הושבה נפרדת מראש יש לזה פתרונות אם הם רק היו רוצים

  2. אל על חברה קסטרופה !!!. המשפחה המורחבת שלי חזרה השבוע מחופשה במקסיקו וארהב. בדל ריבוי היעדים נאלצו הם לטוס בחברות שונות. מי שטס בסוויס ולופטהאנזה שיבח את המטוס, הלו"ז המודוייק, האוכל והשירות. מי שטס אל על קיבל הודעות במייל על עיכובים. אוכל שנראה כי יצא מחדר אשפה, והמטוס ? חשבו מהפרבומות שקיבלו דרימליינר. קיבלו מטוס ישן מוציא עשן מהמנועים ומסריח, בלי מסכים, בלי wifii. המחיר באל על היה יקר ב 50% מהזרות !

כתיבת תגובה