שפיר הנדסה תרכוש 10% מגבעות עולם תמורת 1.3 מיליון דולר

עם אופציה לרכוש עד רבע מהחברה תמורת כחמישה מיליון דולר • לגבעות עולם זכויות בשדה הנפט המוכח 'מגד' הנמצא באזור ראש העין. ההחלטה אם לממש את האופציה תתקבל בחודשים הקרובים

נפט ממגד 5. צילום: מנדי הכטמן | פלאש 90

חברת 'שפיר הנדסה' נכנסת לתחום חיפושי הנפט והגז. החברה דיווחה אמש (א) כי חתמה על מזכר הבנות להשקעה בחברת 'גבעות עולם' שהיא השותף הכללי, שהמנהלת את השותפות המוגבלת גבעות עולם, הנסחרת בבורסה בתל-אביב.

על פי תנאי ההסכם, תשקיע שפיר בשלב ראשון 1.3 מיליון דולר תמורת הקצאה של 10% ממניות השותף הכללי, ותינתן לה אופציה לרכוש 15.1% נוספים מהמניות תמורת כ-3.8 מיליון דולר, אותה תוכל החברה לממשה בין הראשון בדצמבר השנה לראשון ביוני 2018. שפיר תקבל החלטה לגבי מימוש האופציה לאחר שתשלים במהלך החודשים הקרובים תהליך של בדיקת נאותות. במידה ושפיר תחליט לא לממש את האופציה, יש בידיה אופציית מכר, המאפשרת לה למכור את המניות שהיא רוכשת במסגרת השלב הראשון של העסקה, ולקבל חזרה את כספה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

במידה ושפיר תבחר לממש את האופציה להגדלת אחזקותיה בגבעות עולם, היא תחזיק בסיום התהליך ב-25.1% ממניות השותף הכללי. בין הצדדים סוכם, כי במקרה כזה, שפיר תיקח את הניהול לידיה לרבות הגדלת נציגותה בדירקטוריון השותפות, קביעת הרכב ועדת התפעול של השותפות ועוד.

גבעות עולם היא שותפות מוגבלת שניירות הערך שלה מושעים כיום מהמסחר בבורסה בתל-אביב. לשותפות רישיונות קידוח בשדה הנפט 'מגד', ממנו הופק נפט בכמויות מסחריות. כיום מתמקדת השותפות בפיתוח רישיונות הקידוח 'מגד 5' ו'מגד 6', שפעילותם מוקפאת הן בשל תקלות טכניות (מגד 5) והן בשל המתנה למבחני הפקה (מגד 6). כניסתה של שפיר לגבעות עולם עשויה לסייע לשותפות לחדש את פעילותה ולפתח את נכסי הנפט שברשותה.

עמית בירמן, סמנכ"ל הכספים של שפיר: "כפי שדיווחנו בעבר, שפיר בוחנת בעת האחרונה השקעות שונות בתחום הנפט והגז, שהוא תחום סינרגטי לתחומי הליבה של החברה, וההשקעה הנוכחית היא חלק ממהלך זה. לגבעות שדה נפט מוכח, שהניב בעבר כמויות מסחריות, ופעילותו מוקפאת כיום בפועל מסיבות טכניות ומשפטיות. שפיר תעמיד את היכולות הניהוליות וההנדסיות המתאימות כדי לנסות ולהשיב את השותפות לפעילות, ולהפוך אותה לנכס מניב לטובת כל השותפים".

כתיבת תגובה