שרדה את ההדחה: מיי לא תודח בשנה הקרובה

עתיד הברקזיט לוט בערפל עדיין, אבל ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, נותרה בתפקידה • ברוב של 200 נגד 117 שתמכו בה, אי האמון בה נדחה • לא יוכלו להגיש נגדה הצעת הדחה בשנה הקרובה

דגל האיחוד האירופי. צילום: symbiot | שאטרסטוק

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, תמשיך לכהן בתפקידה לפחות עוד שנה אחרי שבהצבעת אי האמון שנערכה נגדה בפרלמנט הבריטי בעקבות סערת הברקזיט – 200 מחברי הפרלמנט תמכו בה לעומת 117 מתנגדים לדרכה שתמכו בהדחתה. המספר פוגע בה תדמיתית, וייתכן שחלק מאסטרטגיית ההישרדות כללה את הצהרתה לפני ההצבעה: לא אתמודד על כהונה נוספת.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

את ההצעה להדחתה העלו דווקא חברי המפלגה השמרנית – מפלגתה של מיי, אך למרות התמיכה מה'לייבור', רוב חבריה נותרו נאמנים לדרכה.

עתה, יוצאת ראש ממשלת בריטניה לבריסל במטרה לנסות ולהציל את הסכם הברקזיט.

כזכור, מיי ספגה בחודשים האחרונים ביקורת על הסכם הברקזיט שגיבשה במו"מ עם האיחוד האירופי, כשלטענת המתנגדים לו, בריטניה לא תשתחרר מהאיחוד גם אחרי הברקזיט ב-29 במרץ.

לפי חוקי הפלרמנט הבריטי, לא ניתן להעלות הצעת אי אמון פעם נוספת בשנה הקרובה.

"אני שמחה שקיבלתי את תמיכת עמיתיי. אקשיב גם לקולם של מי שהצביעו נגדי. עלינו לגשת למשימה של ביצוע הברקזיט. פוליטיקאים מכל הצדדים צריכים להתאחד. עלינו לאחד את המדינה", אמר מיי לאחר ההצבעה.

עוד אמרה כי היום (ה') תבקש מהמועצה האירופית בבריסל ערבויות משפטיות ופוליטיות על מספר סוגיות שנויות במחלוקת במסגרת ההסכם, בעיקר בסוגיית הגבול בצפון אירלנד, המטרידה את האנגלים יותר מכל.

כתיבת תגובה