שר האנרגיה קורא: להחזיר במהירות את הסבסוד על הדלק

ליטר דלק בנזין 95 אוקטן התייקר הלילה ב-21 אגורות ומחירו עומד עתה על 7.72 שקלים | עליית המחיר נכנסה לתוקף בחצות שבין ראשון לשני, וגורמים ממשלתיים מזהירים כי ביטול ההנחה של מס הבלו על הדלק שנכנסה לתוקף לפני שלשה חודשים, עלולה לתת את אותותיה בסחרור אינפלציוני שיחריף | מאז ינואר התייקר הדלק ב-78 אגורות לליטר

שר האנרגיה אלי כהן | צילום: סיון שחור, לע"מ

התייקרות של 78 אגורות לליטר בנזין 95 אוקטן מאז ביטול ההנחה על מס הדלק בינואר. אמש, בחצות הלילה שבין ראשון לשני, המשיכה העלייה המהירה של מחירי הדלק בישראל, ולפי עדכון מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח, הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק, המחיר המרבי בחודש אפריל לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 7.72 שקל לליטר.

מדובר על עלייה של 21 אגורות מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 22 אגורות לליטר (כולל מע"מ. קרוב ל-8 שקלים!), ללא שינוי מעדכון קודם.

המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 6.60 שקל לליטר, עלייה של 18 אגורות מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 19 אגורות (ללא מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.

כאמור, אי חידוש ההנחה על מס הבלו, גורמת לכך שמאז ינואר העלייה במחירי הדלק עומדת על שיעור של 78 אגורות לליטר בנזין 95 אוקטן.

הסחרור האינפלציוני שיכול להיגרם כתוצאה מכך, הוא רב. עליית מחיר הדלק עלולה לגרור את מדד אפריל לעלייה של עוד עשירית האחוז ויותר כלפי מעלה, כמו גם לייקור עתידי במחירי המים והחשמל.

שר האנרגיה אלי כהן הציע, לצד שרים אחרים, להשיב את ההנחה על הדלק. לפי דיווח בynet, מספר בתי השקעות הביעו כבר חשש מעלייה מחודשת באינפלציה ועדכנו היום את התחזיות שלהן לשנת 2024 ול-2025.

תגובה אחת ל: "שר האנרגיה קורא: להחזיר במהירות את הסבסוד על הדלק"

  1. צודק השר אלי כהן, חובה להחזיר את הסבסוד על הדלק. להקל על האזרחים ולמנוע סחרור של עליית מחירים.

כתיבת תגובה