שר החוץ הסעודי מאיים: נמכור את כל האג"ח של ארה"ב שברשותנו

חוק שיאפשר לנפגעי מתקפות הטרור בספטמבר 2001 לתבוע את ממשלת סעודיה בבתי משפט אמריקאים מטרידה את הסעודים שמאיימים למכור את הנכסים שהם מחזיקים בארה"ב. איום בשווי 750 מיליארד דולר

סעודיה לא תומכת בטרור? צילום: עיסאם רימאווי, פלאש 90

בארצות הברית מתקיים דיון משפטי סביב האחריות של סעודיה לנזקי מתקפת הטרור שהתרחשה ב-11 בספטמבר 2001, לפני חמש-עשרה שנה, במסגרת הצעת חוק שמתגבשת בקונגרס לפיה יתאפשר לבני משפחותיהם של נפגעי התקפות הטרור של אותו יום לתבוע את ממשלת סעודיה בבתי משפט אמריקאים.

ברור שממשלו של הנשיא חוסין אובאמה פועל נגד החקיקה בתואנה לפיה עלול הדבר לפגוע באזרחי אמריקה שנמצאים במדינות זרות. כאילו שללא החוק מצבם טוב יותר. בממשל אומרים עוד כי הסעודים מאיימים לפגוע בכלכלת ארצות הברית אם החוק יעבור בקונגרס.

שר החוץ הסעודי אמר כי מדינתו תמכור את כל נכסיה בארצות הברית ואף את כל אגרות החוב האמריקאיות שהיא מחזיקה. מדובר בנכסים ששוויים נאמד בכ-750 מיליארד דולר. הסעודים טוענים כי במידה ותוטל עליהם אחריות כלשהי להתקפות הטרור שנעשו בין היתר על ידי אזרחי סעודיה, הם ינקטו בצעד הזה.

אלא שכלכלנים רבים מעריכים כי מדובר באיום סרק, שכן לנוכח מצבה הכלכלי של הממלכה בעקבות מחירי הנפט הצונחים והמלחמה בגרורותיה של איראן, סביר להניח שסעודיה לא תמהר להיפטר מהנכסים האמריקאים שהיא מחזיקה.

כתיבת תגובה