תגידו היי למשפחתית האיטלקית: פיאט טיפו במבחן רכב

לצד עיצוב חזותי נוצץ ומובילאיי מהגרסה הראשונה, לוקה פיאט טיפו בחסר • היא אמנם זכתה לתחליפים שדחקו אותה טיפה לפינה, אבל אם אתם רוצים משפחתית אמיתית וזולה, יש מצב שזה הרכב הבא שלכם • ריזל בדרכים, ביזנעסופ"ש

זולה ומתפשרת. פיאט טיפו | צילומים: יוסף פודורובסקי

בשבוע שעבר בחנו את סיאט איביזה והשבוע החלטנו להמשיך עם משפחתיות זולות. תגידו היי לפיאט טיפו, המשפחתית של היצרנית האיטלקית.

העיצוב שלה נראה טוב יותר בחזית ומאחור; מהצד יש לה, למזלה, חישוקי מגנזיום, שמשווים לה מראה מעט פחות זול.

כשטיפו הושקה, ב-2016 למניינם, היא נחשבה לפורצת דרך במובן מסוים, משום שקטגוריית המשפחתיות שבה היא מתחרה יקרה יותר. עם זאת, מאז נכנסו כלי רכב חדשים למשוואה, ובהם ג'יפונים קטנים שדוחקים את המשפחתיות לאחור – ולעיתים במחירים זולים מהם. גם הטכנולוגיה מאז 2016 צעדה קדימה ומה שהיה נכון בעת השקת הטיפו, כבר פחות טוב להיום.

המנוע, 1600 סמ"ק ו-110 כ"ס, חלש מידי. הסל"ד מטפס ל-6 כבר במהירות של 60 ורעש ההאצה חודר מאוד לתא הנוסעים, מחוסר בידוד ראוי. ההאצה לוקה בחסר. תיבת ההילוכים אוטומטית עם 6 מהירויות ויש גם אפשרות להעבירם ידנית באמצעות הידית הקטנה וכן קרוז קונטרול להגבלת מהירות.

מעבר לזה, אין פה אבזור שהיינו מצפים לפגוש בשלהי 2018: מערכת המולטימדיה קטנה למדי (5 אינטש), אינה צבעונית ואין בה מצלמת רוורס או אפליקציה כזו או אחרת; מחשב הדרך, לעומת זאת, בסטנדרט גבוה, כולל הצגת ספריות דיגיטליות ומונה המהירות שבה נע כלי הרכב, נוסף לזה שמופיע בלוח המחוונים. באבזור תמצאו גם AUX, USB ובלוטות'.

הדשבורד פלסטיקאי באופן גס, המזגן אינו מפוצל וכמו במרבית המתחרות גם לא תמצאו פתחי אוורור ליושבים מאחור. אביזר בטיחותי חשוב שתמצאו פה: מובילאיי מהגרסה החדשה.

בטיפו מושבי בד, דווקא נוחים לנסיעה. הצמיגים והמתלים אינם משכילים לבלום את המהמורות, שכל אחת מהן מורגשת בהחלט. בספסל של השורה השנייה יש מקום ל-2 וחצי נוסעים. תעלת ההינע נמוכה, והדבר יסייע לבעל גוף צמוק שישב במושב האמצעי.

תא המטען – שנפתח גם באמצעות פתיחה על אחד מכפתורי השַׁלָּט – גדול בהחלט ותוכלו להכניס אליו יותר מ-500 ליטרים.

צריכת הדלק עמדה על ליטר דלק אחד לכל 11 ק"מ של נסיעה משולבת.

לסיכום: אם אתם רוצים משפחתית אמיתית וזולה, יש מצב שזה הרכב הבא שלכם; על הדרך, תצטרכו להתפשר. ככה זה בחיים.

תגובה אחת ל: "תגידו היי למשפחתית האיטלקית: פיאט טיפו במבחן רכב"

  1. תא המטען גדול
    רק לא ציינתם בכתבה שיש לו שם גג נמוך כזה שמאוד מקשה להכניס דברים

כתיבת תגובה