תוך חצי שנה נהרגו 198 בני אדם בתאונות בישראל

זו התקופה הקטלנית ביותר מזה חמש שנים. למרות הרצון והתקווה שהקטל בדרכים ירד, למרות העומס בכבישים שאינו מאפשר נהיגה מהירה, מספר ההרוגים בתאונות דרכים בישראל הולך וגדל

הקטל בכבישים. צילום: אבישג שאר-ישוב | פלאש 90

במחצית הראשונה של שנת 2017 למניינם נהרגו 198 בני אדם בתאונות דרכים, מה שמציב אותה למעשה כמחצית הראשונה הקטלנית ביותר בדרכים בחמש השנים האחרונות. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

על פי עמותת 'אור ירוק', שניתחה את הנתונים, בחודשים ינואר-יוני נהרגו בתאונות דרכים 198 בני אדם – יותר מהרוג אחד ביום. מדובר על עלייה של 9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, במהלכה נהרגו "רק" 181 בני אדם. עוד עולה מהנתונים, כי בחציון הראשון של השנה נפגעו בתאונות דרכים 11,784 בני אדם – כ-65 בני אדם ביום, מתוכם 983 באורח קשה.

נתון מעניין נוסף, הוא כי מתוך כלל ההרוגים בתאונות דרכים בחציון הראשון של השנה, 67 משתייכים לחברה הערבית, כלומר: יותר משליש. מדובר על עלייה של 56% במספר ההרוגים בחברה הערבית לעומת התקופה המקבילה בשנת 2016, שהייתה גבוהה גם כן, במהלכה נהרגו 43 ערבים בתאונות דרכים.

 רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

ניתן לראות עד כמה מצבה של ישראל קשה בתחום הבטיחות בדרכים גם בדו"ח שפורסם בידי המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) לסיכום שנת 2016. הדו"ח בחן את שינוי מספר ההרוגים של כל מדינה בשנת 2016 לעומת שנת 2015. מהדו"ח עולה כי מדינת ישראל התדרדרה למקום ה-23 מתוך 32 מדינות אירופה, בשינוי מספר ההרוגים מתאונות דרכים, ולא לטובה.

הנתונים קשים אף יותר במבט על פני שנים, כאשר במועצה האירופית לבטיחות בדרכים בדקו את השינוי במספר ההרוגים בין השנים 2010-2016, מהם עולה כי ישראל נמצאת במקום ה-27 מתוך 32 מדינות האיחוד. רק חמש מדינות מציגות תוצאות גרועות יותר מישראל.

מדינות אירופה שמצליחות שנה אחר שנה לצמצם את מספר ההרוגים מתאונות דרכים באופן הדרגתי, לא מסתפקות בהצלחות, ולכן הציבו יעד של ירידה של 50% במספר ההרוגים עד שנת 2020. בישראל מנגד, יעד ההרוגים הולך וגדל – מירידה מתחת ל-300 הרוגים בשנת 2015 ל-350 הרוגים בשנת 2016.

ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק: "זו השנה החמישית ברציפות שבה המדינה נכשלת בטיפול בצמצום הקטל בכבישים. בכל מדינה מתוקנת מישהו היה נותן דין וחשבון על כישלון כזה, אבל במשרד התחבורה בורחים מאחריות. הגיע הזמן שהמדינה תקצה את התקציבים להגברת אכיפה, טיפול במוקדי סיכון והרתעה נכונה, בכדי לעצור את המחדל הזה ולהציל את חייהם של עשרות בני אדם בשנה".

כתיבת תגובה