תוכנית לשיקום הר הזיתים יצאה לדרך

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ הרב יואב בן צור בשיתוף הוועד להגנה על הר הזיתים הובילו את הכינוס השני של השדולה להגנה על הר הזיתים. במרכז העניינים: גיבוש ויישום תכנית לשיקום הקברים והקמת מרכז מבקרים במקום.

הר הזיתים -דיון השדולה

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ הרב יואב בן צור בשיתוף הוועד להגנה על הר הזיתים והעומד בראשו, הרב אברהם לובינסקי, הובילו בימים האחרונים את הכינוס השני של השדולה להגנה על הר הזיתים. בכינוס השתתפו ח"כים מכל סיעות הבית, מנכ"ל משרד הדתות, עודד פלוס, בכירים ממשטרת ישראל, חברי עיריית ירושלים ובהם נציגי ש"ס ופעילים חברתיים.

במהלך הכינוס המיוחד הציג ח"כ בן צור את הישגי השדולה וביניהם: צמצום חילול הקברים בעשרות אחוזים לצד קידום פעולות האבטחה בהובלת משטרת ישראל, שתרמו רבות לביטחון המקום, ואמר: "אני מודה למשתתפים שהגיעו לכאן היום, ליו"ר הוועד להגנה על ההר, הרב אברהם לובינסקי, לח"כים מכל סיעות הבית, לחברי מועצת העיר ירושלים וביניהם נציגי ש"ס, למנכ"ל משרד הדתות, עודד פלוס, למשטרת ישראל, לפעילים החברתיים ולשותפים לתהליך. עשייתנו מבטאת את הכתוב במסכת אבות "ובמקום בו אין אנשים, השתדל להיות איש", כעת עלינו לפעול על מנת להגשים את החזון – להפוך את הר הזיתים לאתר מורשת בינלאומי מבוקש".

"אנחנו מצפים מעיריית ירושלים לסייע לנו להקים את מרכז המבקרים במקום. אם נצליח לגייס כספים באמצעות שיתופי פעולה בין משרדיים ולהקים את מרכז המבקרים הרי שנתקדם בצעדים משמעותיים לעבר החזון, לשמחתי עד כה גויסו כשני מיליון דולר לטובת הקמת מרכז המבקרים".

סיכום דבריו של ח"כ בן צור: "החיינו את מתחם הר הזיתים בזכות שיתוף הפעולה הבין משרדי, משטרת ישראל, שפעולותיה חיזקו את תחושת הביטחון במקום, משרדי הממשלה ובהם משרד השיכון והדתות, כעת המטרות שלנו הן להפוך את המקום לאתר היסטורי יהודי בינלאומי באמצעות הקמת מרכז מבקרים לצד שיקום הקברים. אני אבקש ממשרד הדתות לבצע מיפוי מהיר של הקברים שצריכים שיקום ע"מ לקדם את התהליך"

יו"ר הוועד להגנה על הר הזיתים, הרב אברהם לובינסקי: "השדולה הזו היא דוגמא וסמל לכל יהודי העולם ועלינו לדאוג שבכל עת יהיה תקציב לשמור על ביטחון המקום והנגישות אליו. אני מאמין שלא סתם יום אחרי הקמת השדולה הנשיא טראמפ הכריז על ירושלים. אוסיף ואומר כי אין דומה המצב כיום לזה שלפני שנתיים וברצוני להודות ליו"ר השדולה ח"כ הרב יואב בן צור, משטרת ישראל, משרדי הממשלה והפעילים בשדולה".

מנכ"ל משרד הדתות,עודד פלוס אמר בישיבה: "הודות לשיתוף הפעולה בין משרד הדתות, עיריית ירושלים, משטרת ישראל ופעילות השדולה הצלחנו לתגבר את האבטחה במקום בד בבד הגדלנו באופן משמעותי את כמות המבקרים ועודדנו שיתופי פעולה עם משרדים רבים. אנחנו צריכים את שיתוף הפעולה שלכם לשיקום הקברים והקמת מרכז המבקרים"

חבר מועצת העיר ירושלים, משה ליאון אמר: "אני מברך על קיום השדולה, יש לחדש את פרויקט שיפוצי הקברים בהר הזיתים, אותו התחלתי בתור יו"ר הרשות לפיתוח ירושלים"

חבר מועצת העיר ירושלים הרב שמואל מרציאנו אמר: "אני מברך על הפעילות של השדולה, צדיקים גדולים קבורים במקום, ויש לשמור עליו למען עם ישראל כולו".

ח"כ יואל חסון: "אני ממש שמח להיות כאן וכל הכבוד לח"כ הרב יואב בן צור וליו"ר אברהם לובינסקי, יש לדאוג למקום כמו כל אתר מורשת ויש להשאיר את הנושא על סדר היום"

ח"כ עליזה לביא: "אני רוצה להודות לח"כ בן צור על העקביות בטיפול, אני שמחה לראות את השינוי בכל פעם שאני מבקרת בהר הזיתים".
ח"כ אלעזר שטרן ציין בדבריו: "אני מעריך את הכינוס הזה, לא ייתכן שימשיך המצב העגום בו אנחנו צריכים לתאם ביטחונית הגעה להר הזיתים כשם שלא מתאמים הגעה לכותל"
ח"כ הרב אורי מקלב: "אני מבקש להודות על כינוס השדולה, יש להמשיך ולנקוט צעדים נוספים על מנת לשמור על הביטחון בהר וכן ליישם פעולות על מנת לשקם את הקברים".
הרב פנחס עזרא, חבר מועצת העיר ירושלים מטעם ש"ס: "עלינו להנגיש את התחבורה מהשכונות החרדיות להר הזיתים ולעדכן את התושבים שחל שיפור בביטחון. בעניין הקברים בהר, ניזום פרויקט התנדבותי שבו בחורי ישיבות יסייעו לשיקום הקברים"

סגן ראש עיריית ירושלים, הרב צבי כהן: "מדובר במפגש חשוב ועיריית ירושלים רוצה להירתם לתהליך החיובי המתקיים במקום ומטיב עם התושבים וציבור המבקרים".

ח"כים נוספים שהשתתפו: אמיר אוחנה, מאיר כהן ויהודה גליק.

 

כתיבת תגובה