תוכנית מטה הדיור לבניה בסירקין זוכה להתנגדות נחרצת מהתושבים

מחר יתקיים הדיון בותמ"ל בתוכנית וצפויה בו התנגדות עזה מצד התושבים שיצאו אתמול למרות מזג האוויר להפגנה בהשתתפות ראש העיר.

הכרזה מההפגנה בפתח תקוה. צילום דף הפייסבוק של המוחים

הועדה לתכנון ובניה תתכנס מחר (ה) לדיון קשה וסוער בכדי לדון בתוכנית אותה מקדם שר האוצר לבניית 16,000 יחידות דיור על שטחי כפר סירקין והמחנה הצבאי הסמוך שצפוי להתפנות. לתוכנית הבנייה מתנגדים בתוקף תושבי האזור שמלינים על העדר תשתיות מתאימות לאוכלוסיה כבה רבה שאמורה להגיע לגור באזור תוך שנים מעטות. התושבים צפויים להשתתף בדיון הפתוח לציבור ולהביע את מחאתם.

אותם תושבים יצאו אתתמול להפדנה על אף מזד האוויר הסוער ביציאה מהעיר כנגד קידום אותה תוכנית תחת הכותרת 'נטו כחלון נטו פקקים', והשתתפו בה למעלה מ300 איש. התמקדותם של המפגינים היתה בטענות על היעדר תכנון מספק לתשתיות במתחם. המפגינים התנצלו בפני הנהגים על עמסי התנועה העצומים שנוצרו בעקבות ההפגנה אך הוסיפו כי זה מה שצפוי לקרות אם התוכנית תאושר.

אחד המשתתפים בהפגנה היה ראש עיריית פתח-תקווה איציק ברוורמן שהותקף בעבר ע"י ראש מטה הדיור הקודם אביגדור יצחקי על התנגדותו לתוכנית. ברוורמן אמר כי "הפקקים שאנחנו רואים פה, לא חדשים לתושבי פתח תקוה.  הם גם לא תוצאה של הגשם, הם תוצאה של חוסר הבנה מוחלט של הצרכים של אזרחי ישראל. יצאתי היום, בגשם, מוקדם בבוקר להפגין יחד עם התושבים בגלל חשש משותף לכולנו. אם החתירה לפתור את משבר הדיור לא תיעשה בשים שכל, תוך יצירת תשתיות תחבורה ציבורית ראויות, הפקקים האלה רק יחמירו בעתיד ואז כבר יהיה מאוחר מידי כדי לשנות. דמיינו לעצמכם סיטואציה שבה הפקקים יהפכו לכל כך בלתי אפשריים עד שהמדינה תיאלץ לחסום את הכביש כדי להכניס תשתיות תחבורה. כמה זמן החיים של כולנו פה יתקעו תרתי משמע? לכן אנחנו מוחים ביחד לכן לא ננוח עד שנשנה את המצב ונכריח את המדינה לחשוב לפני שהיא בונה".

ממטה הדיור והותמ"ל נמסר: "הוועדה פועלת מול כלל הגורמים הרלוונטיים, על מנת לוודא כי לצד הקמת שכונות מגורים איכותיות יוקמו התשתיות הדרושות. גם תוכנית זו, כמו כל התוכניות המקודמות בותמ"ל, כוללת פתרונות תחבורתיים כמו שדרוג כביש 40, הרחבת תחנות הרכבת, הקמת נתיבי תחבורה ציבורית ועוד. חשוב לציין כי עתירה שהוגשה בנושא נדחתה בחודש נובמבר האחרון על ידי בג"ץ".

כתיבת תגובה