תושבי פתח תקווה נלחמים שיקחו אותם בחשבון

לאחר שאושרה תכנית הותמ"ל הענקית במחנה סירקין בלי לקחת בחשבון את צרכיהם יוצאים תושבי השכונות השכנות בפתח תקווה לקרב מאסף • חברת העירייה מטעם הבית היהודי נפגשה עם שר התחבורה במטרה למצוא פתרונות לבעיות התחבורה הקשות הצפויות

תוכנית מתחם סירקין | הדמייה: ארי כהן מתכננים ובוני ערים בע"מ

כפי שפורסם כאן השבוע בטורו של ירון קדושים, תכנית הותמ"ל לאישור הבניה המחנה סירקין, אינה לוקחת בחשבון, את השפעותיה על השכונות הוותיקות בפתח תקווה השכנה.

בין השכונות השכנות, נמצאות גם השכונות החרדיות בפתח תקווה, גני הדר וחזון עובדיה. כך, ללא תכנון מחודש של תשתיות הכבישים, צפויים כבישים פנימיים בשכונות אלו, להפוך לכבישים מרכזיים, עד שיש מכנים את הפרויקט "תכנית הפקקים של כחלון".

חברת מעצת העיר מטעם סיעת הבית היהודי, גילה בן נאים, תושבת שכונת הדר גנים, שאף היא אחת השכונות העלולות להינזק מהתכנית הגרנדיוזית, פועלת בראש מטה מאבק של תושבי השכונות, להקדים ולטפל בבעיות המתעוררות בעקבות התכנית בשכונותיהם.

היום נפגשה גילה עם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', על מנת לדון עמו על דרישות התושבים ולנסות למצוא להן פתרונות.

בן נאים מציינת כי השר מעורה היטב בפרטים, ענייני ובהחלט מבין את צרכי השכונה. לדבריה, השר סקר את התוכניות והבטיח לבדוק את כל האופציות ולעשות הכל, כדי למזער את השינויים שאמורים לקרות, בעקבות תכנון הכבישים החדשים לקראת הבנייה במחנה סירקין. כמו כן, הוא אף הבטיח לעשות הכל, כדי שבהדר גנים יהיו כמו היום שתי יציאות ממרכז השכונה (בנוסף למחלפון), עם אותה יכולת תעבורה כמו היום.

בנוסף, הם עברו יחד על המסמך המלווה בנושא פתרונות התחבורה מול שלביות הבניה בסירקין. אודותיו, היא דרשה לשנות את הניסוח, שיחייב ביצוע שינויים בתחבורה, דבר שלא נכנס לתכנית המקורית, שם נוסחה איזו שהיא אמירה ערטילאית ובלתי מחייבת את היזמים.

השר הסביר שמדובר בהתחלת שיווק קרקעות ולא בהיתרי בניה וכי התחלת ביצוע כביש משמעותה כסף בבנק והתחלת עבודה לקבלן המבצע – גמר עבודה 2-3 שנים במקביל לשיווק הקרקעות, הגשת תוכניות, קבלת היתרים, בנייה ואיכלוס. על כן, יש עוד די זמן להכנסת השינויים הנדרשים.

לגבי תוכניות סירקין דרום ומחנה שלב ב' השר התחייב שנציגו יאמר בדיונים במחוזית – לא יאפשרו בניה ללא מתן פתרונות תחבורתיים אופטימליים בשטח לפני אכלוס. גם לגבי הסכם הגג הוא יתערב לוודא התניות תחבורה.

נושא נוסף שעלה בפגישה הוא אישור התקציב לתגבור התחבורה הציבורית בהדר גנים והסביבה והוספת קווים כמו: קו לרכבת, קו מהיר לת"א דרך 471, תגבור קווי : 97,98, 99 ועוד.

השר הבטיח לעשות כמיטב יכולתו כדי לאשר את התקציב המתבקש לעניין בהקדם האפשרי.

השר גם ציין שהוא עובד בשיתוף עם ראש העיר רמי גרינברג ושהוא מעריך אותו מאוד על שלא נגרר בנושא הפעלת התחבורה הציבורית בשבת.

כתיבת תגובה