"תחת כותרות כמו התייעלות מבקשים להעלות את המס"

במגזר העסקי זועמים על מודל חדש לביטוח תאונות עבודה שיעמיס עלויות נוספות בגובה של מאות מיליוני ש״ח על המעסיקים בישראל, שרגא ברוש תוקף את שר האוצר "מעלה את יוקר המחיה בישראל במו ידיו"

שרגא ברוש. צילום: יוסי זליגר | פלאש 90

ע"פ רפורמת ביטוחי תאונות העבודה שמנסים שר האוצר והכלכלה להעביר בוועדת הרווחה, למעסיקים תהיינה שתי אפשרויות לבטח את העובדים שלהם מפני תאונות עבודה. האחת, לשלם פרמיה אחידה גדולה יותר לביטוח הלאומי שעומדת כיום על סך 1.96% מהשכר, ללא קשר למקצועו של העובד. והשנייה באמצעות פנייה לחברות ביטוח פרטיות ותשלום להן על פי פרמיה שידרוש המבטח לפי הערכת סיכון ענף העיסוק.

מטרת המהלך היא צמצום מספר הפגיעות בעבודה ע”י תמרוץ המעסיקים, מתוך מחשבה שאם הם יהיו חייבים לבטח את עובדיהם מפני פגיעות בעבודה, יהיה להם תמריץ להשקיע בהעלאת ברמת הבטיחות. לפי ההצעה, הפרמיות שיידרשו לשלם המעסיקים לחברות המבטחות, ישקפו את הסיכון הממשי במקומות עבודה.

המגזר העסקי זועם בעקבות הדיון שצפוי לאשר את הרפורמה ולגרום לייקור עלות ביטוח לאומי למעסיקים. שרגא ברוש, יו"ר המגזר העסקי, אמר לקראת הדיון- ״שר האוצר מחביא מיסים חדשים תחת כותרות יצירתיות, בשורה התחתונה – מדובר בייקור עלות עשיית העסקים בישראל והתייקרות בעלות המוצרים, הדירות והתשתיות. שר האוצר מעלה את יוקר המחיה בישראל במו ידיו. אם שר האוצר רוצה להעלות מיסים כשבכל העולם נלחמים על הקמת תעשיות מקומיות באמצעות הפחתת מיסים והעדפת תוצרת מקומית, שיגיד זאת מפורשות ונדע לקבל החלטות עסקיות בהתאם״.

בדיון נוסף בנושא שהתקיים אתמול האשים ברוש את האוצר במדיניות מסים מניפולטיבית ולא שקופה, ״תחת כותרות כמו התייעלות אנרגטית מבקשים להעלות את המס על הגז הטבעי שהוא מקור האנרגיה הנקי ביותר, תחת כותרת כמו מניעת תאונות עבודה מבקשים להוסיף לקופת האוצר 600 מיליון שקל על חשבון המעסיקים. הייתי מצפה משר האוצר לנקוט במדיניות מיסוי ברורה ושקופה כדי שהמגזר העסקי יוכל לקבל החלטות השקעה בהתאם״.

כתיבת תגובה