תיאמה מחירים: יבואנית 'מקיטה' תיקנס בכ-7 מיליון?

הממונה על התחרות הודיעה היום על כוונתה להטיל עיצומים כספיים בסכום של כ-7 מיליון ₪ על יבואנית מקיטה – ארגנטולס, לאחר שחקירה העלתה כי דרשה מבתי עסק המוכרים באינטרנט- ובעיקר ב'זאפ' – להציג מחירים גבוהים יותר על מוצרי 'מקיטה' • בנוסף הוטלו עיצומים אישיים על שלושה נושאי משרה בכירים בארגנטולס 

כלי עבודה של מקיטה |אילוסטרציה - צילומסך מאתר אלקטרו סליל

הממונה על התחרות הודיעה היום (א') לחברת ארגנטולס בע"מ ונושאי משרה בה על כוונתה להטיל עליהם עיצום כספי, בכפוף לשימוע, לאחר שיבואנית מקיטה דרשה מהקמעונאים להעלות את מחירי מקיטה שמפורסמים באתר זאפ, וזאת בגובה של כ-7 מיליון ₪ על ארגנטולס ובגובה של בין 360 אלף ל- 450 אלף ₪ על שלושה נושאי משרה בארגנטולס. 

ההפרה המדוברת היא הכתבת מחיר מינימום לצרכן. התוצאה הישירה של הכתבת מחיר שכזו היא הגבלת התחרות בין הקמעונאים על מחירי המותג המסוים.

במהלך השנים 2018-2017 פעלה ארגנטולס, היבואנית הבלעדית בישראל של מותג כלי העבודה החשמליים Makita, על מנת להעלות את המחירים לצרכן של מוצרי מקיטה. ארגנטולס דרשה מלקוחותיה הקמעונאים לנקוב באינטרנט ובעיקר בפלטפורמת השוואת המחירים "זאפ", מחירים גבוהים יותר למוצרי מקיטה בהתאם למחירון שאותו הכתיבה להם.

בנוסף בהתאם להסכמות בין ארגנטולס לבין מספר קמעונאים משמעותיים – הפסיקו אותם קמעונאים לפרסם את מוצרי מקיטה באתר זאפ במועד מסויים בשנת 2018. מהבדיקה עלה שהשימוש בפלטפורמת השוואת המחירים זאפ הביא לירידת מחירים של מוצרי מקיטה. 

מהבדיקה שערכה הממונה עולה כי מותג מקיטה הוא המותג החזק ביותר בעל נתח שוק גדול בתחום כלי העבודה החשמליים המקצועיים וכי בתחום זה שוררת תחרות מועטה. בנוסף העלתה בדיקת הרשות, כי היבוא המקביל של מוצרי מקיטה לישראל הוא מועט בין היתר על רקע פעולות שנקטה ארגנטולס על מנת לחסום יבוא מקביל של מוצרים אלה. 

על הסדרים אלו שוקלת הממונה להטיל על ארגנטולס ועל נושאי משרה בארגנטולס עיצומים כספיים.

בפני ארגנטולס ונושאי המשרה שלה עומדת האפשרות להשמיע טענותיהם בפני הממונה במסגרת שימוע שייערך להם. 

כתיבת תגובה