תכירו: אבי חימי, יו"ר לשכת עורכי הדין החדש

לשכת עורכי הדין מתייצבת? • נבחר מחליף ליו"ר לשכת עורכי הדין המתפטר אפי נוה • האבסורד: מועמדו של נוה נבחר לתפקיד • מדובר במינוי זמני לארבעת החודשים הקרובים • סדר בלשכה

עו"ד אבי חימי | צילום: יח''צ

לשכת עורכי הדין בחרה אמש יו"ר חדש זמני עד לבחירות שיתקיימו בחודש יוני השנה. עורך הדין שנבחר הוא אבי חימי, שמתוך 43 חברי מועצה שהצביעו בסך הכל, הוא קיבל 24 קולות.

הבחירות התקיימו לפי התקנות של לשכת עורכי הדין, הקובע כי באם התפטר ראש הלשכה ועברו 3 שנים ממועד הבחירות הקודמות לראשות הלשכה, אזי על המועצה הארצית לבחור יו"ר זמני ללשכה עד למועד הבחירות הכלליות ליו"ר לשכת עורכי הדין. הבחירות צריכות להיות חשאיות על מנת לשמור על המהלך התקין שלהן.

מכיוון שנבצר מאפי נווה למלא את תפקידו, הרי שהיום התקיימו הבחירות לראשות הלשכה. כאמור, המועמד שזכה הוא אבי חימי, שנתמך ע"י אנשי נוה מאחורי הקלעים, נוה עצמו אף טרח והגיע להצבעה עבור מועמדו, למרות שהוא עובר ימים די עמוסים לאחרונה.

ההצבעה התקיימה בבית הפרקליט בתל אביב, לשם הגיעו כאמור 43 מתוך 48 חברי המועצה, ובחרו את מחליפו הזמני של אפי נוה, שפינה את משרתו לאחר שנבצר ממנו לכהן בה, לאור החשדות החמורים שעלו כלפיו, לפיהם עבר עבירות של טוהר המידות ומינה שופטים ושופטות לאחר שקיבל מהם טובות הנאה, לכאורה.

הפרשה, כזכור, נחשפה בגלי צה"ל, ואפי נוה הגיש תביעת השתקה כנגד כתבת גלי צה"ל הדס שטייף. למרות שהדבר אינו צפוי להשפיע על מהלך החקירה, סביר להניח שנוה רוצה לעכב כמה שניתן את בדיקת הממצאים החמורים שנתגלו לכאורה על מכשירו הנייד שלו. בנוסף לכך נוה מסובך גם בפרשה נוספת הקשורה לביקורת הגבולות.

כאמור, היו"ר הזמני של לשכת עורכי הדין הוא אבי חימי, מולו התמודד גם עורך הדין אורי קינן – שניהם היו נחשבים מקורבים לאפי נוה בתקופה שבה שלט בלשכת עורכי הדין, אך כאמור נוה בחר לתמוך באבי חימי והעניק לו את הניצחון על מגש של כסף.

כתיבת תגובה