תכירו: התירוצים המקוריים של סוחרי בני ברק לפקחי מס הכנסה

רשות המסים ערכה בשבוע שעבר מבצע ביקורת בעיר בני ברק וגילו לא מעט מעלימי מיסים ■ אבל ללא ספק התירוצים המקוריים של הסוחרים הצליחו להפתיע את הפקחים שמשום מה לא ממש השתכנעו מהטיעון המקורי: "יש לי ויכוח עם רואה החשבון בעניין"

רשות המיסים. צילום: פלאש 90

רשות המסים ערכה בשבוע שעבר מבצע ביקורת בעיר בני ברק, במסגרתו נערכו 51 ביקורות ברחוב רבי עקיבא, המהווה את אזור העסקים המרכזי בעיר ובסביבתו. כמו כן, במקביל התבצעו ביקורות בעסקים מתחום חיי הלילה בגבעתיים וברמת גן.

במסגרת המבצע, מספר מבקרי הרשות התחזו לתושבי האזור ולבשו בגדים האופייניים לאוכלוסייה החרדית, והתקיימו סיורים ארוכים בעיר בשעות הפעילות על מנת לעמוד על אופי הלבוש, ואופי ההתנהלות על מנת להשתלב בסביבה מבלי לעורר חשד.

בעסק לפיצוחים לא נרשמו תקבולים בסך 605 ₪ שנתקבלו בכרטיסי אשראי. בעל החנות הסביר, "אני לא מדפיס את האשראי בקופה, יש לי ויכוח עם הרואה חשבון בעניין". בחנות לנעליים לא נרשמו 300 ₪  שנתקבלו במזומן, בעל החנות טען "בטעות הכנסתי את הכסף לכיס המכנסיים. פעם ראשונה ששכחתי לרשום". בעסק לכלי כסף לא נרשמה קניית ביקורת מוקדמת. בעל החנות בתגובה "אני לא יודע מה הסיבה, כל סכום שאני מקבל אני מקפיד לרשום".

בעסק לתשמישי קדושה נמצא תיעוד לתשלום של 500 ₪ בעבור בדיקת מזוזה. הסכום לא נרשם בספרים. בעל העסק הסביר "הלקוח תמיד נותן כסף מראש לצורך בדיקת מזוזות. במקרה זה הוא נתן את הכסף בתחילת השבוע כדי לקזז את החוב העתידי שלו". בעסק למחשבים נמצא כי הכנסות של 1000 ₪  שנתקבלו באשראי ובמזומן ביום הביקורת לא נרשמו. הבעלים טען "את האשראי שכחתי לרשום, לגבי המזומן, כנראה בגלל הלחץ לא רשמתי".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

כתיבת תגובה