ששת הצעדים || אלה הרפורמות הכלכליות שמתכנן סמוטריץ'

קדחת דיוני התקציב מתעצמת מיום ליום, ובשבוע הבא צפוייה הממשלה לאשר בתום ליל דיונים שצפוי להיות ארוך, את תקציב המדינה לקראת הבאתו להצבעת הכנסת | שר האוצר סמוטריץ' משרטט שש רפורמות עיקריות לשנתיים הקרובות, מהמלחמה בהון השחור (שכוללת הצעה לאישור בזמן אמת של מס הכנסה על כל חשבונית מעל 5,000 ש"ח), חיזוק ההון האנושי והמובילות הטכנולוגית, ועד הגדלת היצע הדיור והגברת בנייה לשכירות ארוכת טווח | בדרך, התכנית מטפלת גם ביוקר המחיה, בעומס הבירוקרטי ובמחסור בתקנים במגזר הציבורי

סמוטריץ' ובכירי משרדו מציגים את תכנית התקציב בפני נתניהו | צילום: דוברות
משרד האוצר הפיץ להערות הציבור את טיוטת התכנית הכלכלית שתאושר יחד עם תקציב המדינה לשנים 2023 ו-2024, לקראת אישור התקציב והתכנית הכלכלית בממשלה בשבוע הבא (23 בפברואר).

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "התוכנית הכלכלית שאנחנו מביאים היום לציבור היא בשורה גדולה לאזרחי ישראל. התוכניות שהבאנו יזניקו בע״ה את מדינת ישראל קדימה ויחזקו את כלכלת ישראל ואת אזרחי ישראל. מה שעומד לנגד עינינו זה יוקר מחיה שמורגש אצל כל אזרח בישראל, והרפורמות שאנחנו מציגים יאפשרו פישוט הרגולציה, הסרת חסמים והחלשת המונופולים וכל אלו יתורגמו להקלה בנטל של יוקר המחיה של אזרחי ישראל. אני מבקש להודות לכל אחד ואחת מאנשי המקצוע במשרד האוצר שעבדו מסביב לשעון כדי להכין את הרפורמות האלה. אני מאמין גדול בכלכלה הישראלית והיום אנחנו עושים בעזרת השם עוד צעד בכיוון הנכון".

הממונה על התקציבים, יוגב גרדוס: "התכנית הכלכלית שאנו מפרסמים היום ותובא לאישור הממשלה בשבוע הבא נועדה לקדם את יעד המדיניות המרכזי של משרד האוצר – להעלות את רמת החיים של אזרחי ישראל. התכנית כוללת שורה ארוכה של צעדים מבניים שיתרמו לצמיחת המשק ויסייעו לחזק את יסודות הכלכלה הישראלית. התכנית הכלכלית חשובה במיוחד בתקופה של חוסר ודאות בכלכלה העולמית, ויחד עם תקציב אחראי היא תבטיח שכלכלת ישראל תוכל להתחזק ולצמוח. תודה לעובדי האוצר ולאנשי הייעוץ המשפטי לממשלה שעבדו על התכנית לילות כימים".

תגובה אחת ל: "ששת הצעדים || אלה הרפורמות הכלכליות שמתכנן סמוטריץ'"

  1. הגבלת חשבוניות ומזומן זה חלק משליטה וסירוס חופש הציבור. חלק מהתוכנית השטנית להעלים מזומן ולהכניס אותנו למחנה ריכוז די.גיטלי מהגהינום. סמוטריץ משתף פעולה עם התוכנית.

כתיבת תגובה