תכשיטן ירצה על עבירות מס יותר משנתיים מאסר

תכשיטן מראשל"צ הורשע בניכוי חשבוניות פיקטיביות וירצה מאסר של יותר משנתיים | התכשיטן הורשע בניכוי מע"מ מ-27 חשבוניות מס פיקטיביות, כש'חסך' מע"מ בסך של כ-2.26 מיליון ₪ | זאת לצד ניהול פנקסי חשבונות כוזבים ועוד | בגזר הדין ציינה השופטת כי הייתה מתחשבת בצורך של התכשיטן לפרנס את משפחתו – דבר שיימנע ממנו בעת ישיבתו בכלא – אך ציינה כי הוא משך את המשפט ככל שיכול היה, מבלי להודות והדבר נזקף לחובתו

תכשטינות וצורפות. אילוסטרציה | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בית משפט השלום בראשון לציון גזר את דינו של עוסק מתחום מסחר בתכשיטים מראשון לציון, ל-25 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך של 75 אלף ₪ בגין ביצוע עבירות מס בנסיבות מחמירות. התכשיטן הורשע בניכוי מע"מ הגלום ב-27 חשבוניות מס פיקטיביות, באמצעותן הפחית את חבות המע"מ שלו בכ-2.26 מיליון ₪. כן הורשע בביצוע עבירה של ניהול פנקסי חשבונות כוזבים ושימוש בכל מרמה או תחבולה במטרה להתחמק או להשתמט מתשלום מס.

על פי הכרעת הדין, הנאשם ניהל עסק לממכר תכשיטים ומתכות יקרות. בשנים 2016 – 2017 קיבל 27 חשבוניות מס פיקטיביות מעסקים שונים, בהן דווח על עסקאות בסכום כולל של כ-15.5 מיליון ₪. בפועל, העסקאות לא בוצעו והוא לא שילם לעסקים אלה את הסכומים הנקובים בחשבוניות, ובכל זאת ניכה את מס התשומות הגלום בהן וכך הפחית את חבות המע"מ הכוללת שלו בסכום של כ-2.26 מיליון ₪.

השופטת שירלי דקל-נוה ציינה בהחלטתה את סכומי המס הגבוהים שנגרעו מקופת המדינה כתוצאה ממעשיו של התכשיטן, את העובדה שקיים חשש ממשי כי אלמלא התערבה רשות המסים היה ממשיך במעשיו וגורם לנזק חמור יותר לקופת המדינה, ואת הצורך בהרתעה כדי למנוע תופעות דומות בעתיד.

על פי פסיקתה, "הערכים החברתיים שנפגעו כתוצאה מעבירות המס שבוצעו הם ערך השמירה על הקופה הציבורית ועל הפעילות התקינה של כלכלת המדינה. בנוסף לנזק הכלכלי, פוגעות עבירות המסים באמון הציבור ובערך הנשיאה השווה בנטל המסים, תוך הכבדת נטל המס המוטל על הציבור המשלם את מסיו כדין".

בגזר דינה, זקפה השופטת לזכותו של הנאשם את העובדה שהוא נעדר הרשעות קודמות והתחשבה בכך שמאסר יפגע ביכולתו לפרנס את משפחתו. מנגד, זקפה השופטת לחובתו את העובדה שלא שילם למדינה את המס שנגרע כתוצאה מפעולותיו, וניהל את משפטו עד תום מבלי להודות ולחסוך את זמן המשפט.

התיק נוהל על ידי היחידה המשפטית מרכז ברשות המסים.

כתיבת תגובה