תלונה: הסתה נגד חסידות גור והציבור החרדי

מול גל ההסתה נגד שומרי השבת בפרשיית מפעל פניציה: פורום 'השבת הציבורית' שיגר מכתבי תלונה לרשות השניה וליחידה לתיאום המאבק בגזענות בעקבות ההסתה החמורה נגד שומרי השבת בגין העדפת תוצרת ממפעלים שומרי שבת • "לא חסידות גור ולא אנשיה עומדים מאחורי הקריאה האמורה", נאמר במכתבים ששיגרו אנשי הפורום, וטוענים להסתה נגד הציבור החרדי כולו

מפעל פניציה בדרום | צילום: משה שי, פלאש 90

סאגת ההסתה המתגלגלת בעקבות הודעת מפעל 'פניציה' כי בשל חרם שכביכול הוכרז על ידי החרדים – נקלע זה לקשיים, גררה מכתב תלונה מעו"ד יגאל נמני, בשם פורום השבת הציבורית.

במכתב ששיגר אל עו"ד אוונקה זנה מהיחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות שבמשרד המשפטים וכותרתו "הסתה נגד ציבור שומרי השבת", כותב עו"ד נמני: "ברצוננו להלין על הקלות הבלתי נסבלת בה מופצות עלילות על הציבור החרדי הגוררות כלפיו תגובות שיטנה.

"ביום כ"ד בניסן תשע"ט (19.04.29) פתחה את המהדורה המרכזית של חברת החדשות ידיעה כאילו מפעל פניציה בסכנת סגירה בגלל חרם חרדי. בידיעה נאמר כאילו חסידות גור הכריזה חרם על מפעל פניציה בגלל חילולי השבת של המפעל.

"כתוצאה מן הפרסום מלאו הרשתות החברתיות וכלי התקשורת בהכפשות ובהשמצות. ממנכ"ל פניציה, עבור במרכזת הבריאות של ירוחם וכלה במאות ואולי אלפי מגיבים אחרים שמילאו פיהם גידופים שהדעת אינה סובלת.

"אלא, שהעובדות לאשורן שונות בתכלית: 1. בשום שלב לא הוכרז חרם על מפעל פניציה. הייתה פעולה צרכנית מקובלת במסגרתה פורסמה מודעה בתאריך 2019/03/29 ביומונים החרדיים (לא רק ב"המודיע" של חסידות גור) ובה רשימה לתועלת ציבור מקדשי השבת, ובה מעל 70 יקבים ויצרני מזון אחרים שמוכרים את תוצרתם בכלים שיוצרו ללא חשש חילול שבת".

שנית, מציין עו"ד נמני, ".לא חסידות גור ולא אנשיה עומדים מאחורי הקריאה האמורה, כי אם ארגון בשם 'שומרי שבת'… והדבקת העניין לחסידות אינו אמת.

"אנו רואים בדאגה את הידרדרות השיח נגד הציבור החרדי בפרט והציבור הדתי בכלל, ופונים אליך לנטר את התגובות ברשת העלולות להוביל חלילה לפגיעה אלימה באנשים דתיים כתוצאה מן ההסתה האמורה".

במכתב נוסף שמוען לדוד רגב, נציב תלונות הציבור ברשות השניה התלונן פורום השבת הציבורית על "העדר אתיקה של חברת החדשות", כאשר הוא פותח את המכתב במילים: "ברצוננו להלין על העדר אתיקה מקצועית מצד כתב החדשות, תמיר סטיינמן, שגרמה לתגובות שיטנה כלפי ציבור שומרי השבת בכלל, והציבור החרדי וחסידות גור בפרט".

לאחר שהוא מתאר את השתלשלות העניינים כפי שהובאה לעיל, חותם הפורום בבקשה: "לאור האמור, נבקשך להורות לחברת החדשות לפרסם התנצלות והבהרה".

המודעה שדיווחה על היקבים שעושים שימוש בבקבוקים ללא חשש חילול שבת

כתיבת תגובה