תמורת כ-200 מיליון שקל: קבוצת ליקוויד רוכשת את טלרד

קבוצת הטלקום הבינלאומית ליקוויד רוכשת את טלרד נטוורקס הישראלית תמורת כ-200 מיליון שקל במזומן | החברה הרוכשת תקים חברה ייעודית, שתרכוש את מלוא מניות טלרד מידי בעלי מניותיה | לאחר השלמת העיסקה תימחקנה מניותיה של טלרד מהמסחר בבורסה בת"א | בעלת המניות הגדולה בטלרד היא קרן פורטיסימו, המחזיקה בכ-41% ממניות החברה

מוטי אלמליח - מנכ"ל טלרד | צילום: יונתן בלום

חברת טלרד נטוורקס הישראלית, שמניותיה נסחרות בבורסה בתל-אביב, נמכרת לקבוצת הטלקום Liquid Intelligent Technologies  (ליקוויד) תמורת כ-200 מיליון שקל במזומן. הקבוצה הרוכשת הינה קבוצה הפועלת בתחומי הטלקום, הפינטק והאנרגיה בשווקים הבינלאומיים.  הקבוצה הינה בעלת השליטה בחברת Liquid (ליקוויד), שהינה ספקית תקשורת ושירותי ענן מובילה עם נוכחות ב-15 מדינות ביבשת אפריקה.  לליקוויד, בין היתר, רשת סיבים באורך של כ-100 אלף ק"מ הפרושים על פני היבשת, והיא מספקת בין היתר שירותים של תשתיות דיגיטליות, אבטחת מידע ושירותי ענן ברחבי אפריקה. כמו כן, ליקוויד הינה המפעילה הגדולה באפריקה של מרכזי נתונים (Data centers). בנוסף, לליקוויד פעילויות בתחום הפינטק ובתחום של ניהול מערכות אנרגיה סולארית.

על פי ההסכם בין הצדדים, תתבצע העיסקה במתכונת של מיזוג משולש הופכי. החברה הרוכשת תקים חברה ייעודית, שתרכוש את מלוא מניות טלרד מידי בעלי מניותיה, ולאחר השלמת העיסקה תימחקנה מניותיה של טלרד מהמסחר בבורסה. העיסקה כפופה לאישור של רוב בעלי המניות בטלרד, והחברה מעריכה כי היא תושלם תוך מספר חודשים. בעלת המניות הגדולה בטלרד היא קרן פורטיסימו, המחזיקה בכ-41% ממניות החברה. שווי העיסקה גבוה בכ-27% משווי החברה הבוקר בבורסה בתל-אביב. מחיר העיסקה נקבע לכ-3.78 שקל למניה, לעומת מחיר של כ-2.99 שקל הבוקר בבורסה.

יובל כהן, יו"ר טלרד ושותף מנהל בקרן פורטיסימו, מסר: "טלרד היום הינה חברה צומחת, בעלת רווחיות יפה לאורך שנים ועם צבר הזמנות גדול לשנים הבאות. החיבור עם ליקוויד, שהינה קבוצה בינלאומית משמעותית, יבטיח את התרחבות החברה בארץ כמרכז טכנולוגי משמעותי לכל הקבוצה, ואת החדירה לשווקים וללקוחות חדשים בשנים הבאות".

מוטי אלמליח, מנכ"ל טלרד אמר, כי "קבוצת ליקוויד טלקום מביעה אמון בטלרד ובתעשיית ההיטק  הישראלית. השילוב עם קבוצת ליקוויד יאפשר את הבאת החדשנות הטכנולוגית המוצרים והשירותים של טלרד בשלושת מגזרי הפעילות לפעילות הבינלאומית הקיימת בקבוצה הרוכשת, המשרתות מיליוני לקוחות פרטיים ומאות אלפי לקוחות עסקיים  ברחבי היבשת, ויביא להאצה ופיתוח משמעותיים של עסקי טלרד בשווקים הבינלאומיים ולהגדלת הפעילות בישראל.

"בשלוש השנים האחרונות פעלנו יחד עם דירקטוריון החברה להשבחת עסקיה של טלרד ולכניסתה של החברה לשווקים חדשים ולתחומי פעילות נוספים, כולם מוטי חדשנות וטכנולוגיה, שיהוו את הבסיס להמשך צמיחתה של טלרד ביחד עם ההזדמנויות שיפתחו עם קבוצת ליקוויד בעולם".

כתיבת תגובה