תמורת 2 מיליארד דולר: עליבאבא רוכשת את 'קאולה'

קבוצת עליבאבא רוכשת את פלטפורמת המסחר המקוון קאולה מקבוצת NetEase תמורת 2 מיליארד דולר • "עליבאבא בטוחה בעתיד של שוק המסחר המקוון הסיני, שאנחנו מאמינים שעודנו נמצא בחיתוליו ומכיל פוטנציאל צמיחה גדול"

ג'ק מא מייסד קבוצת עליבאבא עם נתניהו בדאבוס | צילום: חיים צח, לע''מ

השם עליבאבא כבר מזמן לא מזכיר סיפורי אלף לילה ולילה על ארבעים השודדים. קבוצת עליבאבא כיום היא אימפריית מסחר מקוון בשיטת E-commerce והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כחצי טריליון דולר (507 מיליארד דולר לפני כשנה). 

בדוחות שפרסמה החברה לרבעון השני של 2019, חשפה עליבאבא כי מספר המשתמשים הפעילים שלה הוא 674 מיליון (300 מיליון 'בלבד' לאמזון) וכי מחזור הפעילות שלה לרבעון גדל ב-42%.

כעת נודע כי קבוצת עליבאבא רוכשת את פלטפורמת המסחר המקוון קאולה מקבוצת NetEase תמורת 2 מיליארד דולר. על פי התכנון היא תשלב עליבאבא את קאולה בחברת טימול גלובל ליצירת פלטפורמת המסחר המקוון הבינלאומית הגדולה בסין.

שתי החברות, טימול גלובל וקאולה מהוות את פלטפורמות המסחר המקוון הגדולות ביותר בסין, והן מחזיקות בנתחי שוק של 31.7% ו-24.5% בהתאמה. איחוד החברות יגדיל את עוצמתן של החברות מול היריבות JD Worldwide, VIP International ואמזון צ'יינה. 

על פי הדיווחים, קאולה תמשיך לפעול עצמאית תחת המותג שלה, אולם מנכ"ל טימול, אלווין ליו, יתמנה למנכ"ל קאולה, ויחליף בתפקידו את זנג לי. 

ב'כלכליסט' נכתב כי עליבאבא ו-Yunfeng, חברת ההשקעות שנוסדה ע"י מייסד עליבאבא ג'ק מא, הסכימו גם על השקעה של 700 מיליון דולר בסבב הגיוסים האחרון של NetEase Cloud Music. הצעד הזה ייתן לעליבאבא את מניות המיעוט בשירות סטרימינג המוזיקה, בעוד נטאיז תישאר בעלת השליטה.

מנכ"ל נטאיז, וויליאם דינג אמר בהודעה לעיתונות: "אנו שמחים שמצאנו שידוך אסטרטגי לקאולה במערכת הגדולה של עליבאבא, שבה קאולה תמשיך לספק לצרכנים סינים מוצרים מיובאים ושירותים באיכות גבוהה. במקביל, השלמת העסקה האסטרטגית תאפשר לנטאיז להתמקד באסטרטגיית הצמיחה שלה, ולהשקיע בשווקים שמאפשרים לנו למנף בצורה הטובה ביותר את יתרונותינו התחרותיים".

ואילו דניאל זנג, מנכ"ל קבוצת עליבאבא, אמר כי "עליבאבא בטוחה בעתיד של שוק המסחר המקוון הסיני, שאנחנו מאמינים שעודנו נמצא בחיתוליו ומכיל פוטנציאל צמיחה גדול".

כתיבת תגובה