תנובה ושטראוס מאבדות נתחים משוק החלב במגזר החרדי

לפי דיווח "גלובס" מאז עברה טרה לפיקוח גוף הכשרות של העדה החרדית, היא נוגסת במתחרותיה בשיעורים גדולים במגזר – בחודש האחרון צמחה טרה ב – 25%

נסחטה כדי לחתום הסכם? 'תנובה' | יוסי זליגר

חברת סטורנקסט האוספת מיידעים על הקפי מכירות של מותגים בישראל מסרה ל"גלובס" מידע לפיו מאז עברה טרה לפיקוחה של כשרות בד"ץ העדה החרדית לפני כשלושה חודשים היא נוגסת בנתחים גדולים במתחרותיה ומצביעה על גדילה של למעלה מ25 אחוזים, גידול המתבטא ביותר מ – 7 מליון שקלים.

כשטרה גודלת, היא עושה זאת כמובן על חשבון המתחרות. מינואר 2017 ועד אוקטובר, תנובה, שמחזיקה גם היא בכשרות בד"ץ העדה החרדית, חווה ירידה של 1.2% במכירות, ושטראוס חווה ירידה של 3.2%, ומדובר במלחמה קשה וחזיתית בין ענקיות המזון.

ביחד עם החלפת הכשרות ניסתה טרה להלחם בתנובה חזיתית גם במבצעים אגרסיביים במרכולים המיועדים לציבור החרדי, ציבור שגם חובב מבצעים. אמנם בשבועות האחרונים שפסק השיווק האגרסיבי נתחי השוק של טרה ירדו משיא של 17% ל12% בשבוע האחרון. המעבר של הלקוחות החרדיים לטרה מתבטאת בנתונים כספיים של ירידה בהכנסות תנובה במגזר של 4.5 מליון שקלים ובהכנסות שטראוס בכ – 2 מליון שקלים.

המעבר של טרה לעדה החרדית באוגוסט האחרון החל בחלב ניגר, גבינה לבנה, שמנת ולבן. לאחרונה נכסה ההשגחה גם לגבינה צהובה ובשבועות הקרובים צפוי להתווסף גם שוקו. עד סוף שנת 2018 יושלם המעבר המלא של טרה לכשרות החדשה.

השינוי בהשגחה בטרה הוא שינוי דרמטי גם מהבחינה העסקית. הושקעו  מיליוני שקלים, וגויסו משגיחים נוספים. השינוי בפיקוח נעשה מהרפת ועד להגעת המוצר לרשת. פעילות ההשגחה החלה לעבוד 24 שעות ביממה, וכלל העלויות עלולות להתבטא בסופו של דבר במחיר המוצר הסופי בעליה של 2.5% במחיר המוצר.

בסוף חודש אוגוסט אמר מנכ"ל תנובה אייל מליס  בשיחות עם עיתונאים כי הוא מניח שכניסת טרה למגזר החרדי "תפגע בנתחי השוק שלנו בצורה כזו או אחרת", מסתבר שהוא לא טעה.

כתיבת תגובה