תערוכת אקלימה – בסוף כל חורף מגיע קיץ

מזגן שמדברים אליו, מזגן חרישי, מזגן ללא גוף חיצוני ומשביתי רעש המפוח, הם רק חלק מהפיתוחים המפתיעים בתערוכת מיזוג האוויר 'אקלימה' • לצד התערוכה, יתקיימו כנסים מקצועיים בנושאי רגולציה בענף, תקני בטיחות האש, מניעת כשלים ועוד

מזגן ללא יחידת חוץ | צילומסך: סרטון יח"צ

במקום לדבר לקיר תדברו אל המזגן. חברת אלקטרה תציג בתערוכת אקלימה – התערוכה הבינלאומית ה-25 למיזוג אוויר, קירור, חימום, אוורור והתייעלות אנרגטית – שני מזגנים חדשים ומשוכללים.

האחד הוא פיתוח Electra Mute, המאפשר פעולה חרישית ביותר של יחידת המיזוג הפנימית ללא כל פגיעה בביצועי המזגן. את הפיתוח החדש משיקה אלקטרה מיזוג אויר ואקלים, בשיתוף עם חברת Silentium הישראלית.

הטכנולוגיה החדשה מותקנת בתוך תיבה, בחלקה האחורי של יחידת המיזוג הפנימית המרכזית. יחידה זו מותקנת לרוב בתוך תקרת גבס מונמכת, במסדרון הבית המרכזי בבית, או באחד החדרים הנושקים לו, והמקור המרכזי לרעש ביחידה הפנימית הוא המפוח, המסחרר את האוויר בחלל הממוזג.

המערכת כוללת מיקרופונים, רמקולים ובקר מתקדם שיודע לזהות את תדרי הרעש ולהשתיקם. כל זאת, מבלי להשפיע על זרימת האוויר. המיקרופונים מזהים את תדרי הרעש המופקים מיחידת המיזוג הפנימית ועוצמתם. הבקר מפעיל רמקולים, שיודעים לעצב את השמע ובו זמנית לייצר את אותם תדרי רעש רק בפאזה הפוכה ובכך כאמור לספק למשתמש חווית שקט אופטימאלית, גם כשהמזגן עובד בעוצמה מקסימלית.

ההפתעה השנייה של אלקטרה, היא מערכת הפיקוד הקולי החכמה בסדרת מזגני אלקטרה SMART. המערכת הינה תולדה של שיתוף פעולה בין חברת AudioCodes הישראלית, המתמחה בטכנולוגיית עיבוד וזיהוי קולי, חברת IBM ומחלקת ה- IoT של אלקטרה.

מערכת הפיקוד הקולי פועלת בשלב ראשון על מערכות מיזוג מיני מרכזי של החברה עם יכולות Smart וקישוריות לאינטרנט, כאשר בבסיסה של המערכת קיים פיקוד המאפשר למשתמש לדבר למכשיר בצורה טבעית לגמרי.

המערכת מנתחת את המשפט בצורה קונטקסטואלית, מזהה את הפקודות ומתרגמת אותן לכדי ביצוע. כך למשל, המשתמש יכול לומר "קר לי מאוד אני מבקש שתעלה את הטמפרטורה ל 25 מעלות" ובעזרת תשתית ה-IoT של IBM, המזגן ידע לתרגם את שנאמר לכיוון המזגן למצב קירור, עוצמת עבודה מרבית בטמפרטורה של 25 מעלות.

ואם המערכת לא הצליחה לזהות מה אתם רוצים מהחיים שלה, היא שולחת את קובץ אודיו שלכם אוטומטית למערכות של חברת AudioCodes, לצורך תהליך של אופטימיזציה שם יזהו את הבקשה שלכם. בתום התהליך מתעדכן הלקסיקון בענן, כך שכל משתמש מחובר יוכל לדבר בסלנג שבחרתם.

חברת INNOVA תציג לראשונה בישראל את Innova 2.0 – מזגן אינוורטר ללא יחידת חוץ. מדובר במזגן בן יחידה אחת, פנימית בלבד, כאשר כל מה שצריך בשבילו זה שני חורים קטנים בגודל 16 ס"מ דרך הקיר. המזגן קל להתקנה, שקט, מופעל באמצעות wifi, מצב קירור וחימום.

ואילו חברת סמליין יבואנית סמסונג בישראל, תציג בתערוכה את 'הפלא הטכנולוגי' – מזגן ללא משב רוח מסדרת  WINDFREE. איך הדבר עובד? מסתבר שעדיין לא נאמרה המילה האחרונה בתחום המיזוג. מדובר במזגן עם יחידת מאייד כאשר בגוף המאייד יש 21,000 מיקרו-חורים – (חרירים קטנים), שבעת שפעולת ה- WINDFREE מופעלת, אם באופן אוטומטי ואם ע"י לחיצה על השלט, החרירים מתחילים לפלוט אויר בגוף החדר, תוך שמניפות המאייד נסגרות לחלוטין.

כך מרוויחים שתי פעולות בעת ובעונה אחת: הראשונה – המזגן מקרר ולא זורק עלינו אויר. השנייה – לא שומעים את המזגן עובד, וזה אומר שזה המזגן הכי שקט בישראל (16DB) – מזגן חרישי.

תערוכת אקלימה, הינה התערוכה היחידה בענפי מערכות מיזוג אוויר, חימום, קירור, אוורור והתייעלות אנרגטית ומהווה מקום מפגש מרכזי ויחיד של הענף בישראל, בו מוצגים מוצרים חדשים וטכנולוגיות מהפכניות. במסגרתה יוצגו אלפי מוצרים וטכנולוגיות, מזגנים, מאווררים, מערכות חימום, מערכות קירור, צ'ילרים, תנורים, מערכות בקרה ועוד.

במקביל לתערוכה יתקיימו כנסים מקצועיים בנושאים רגולציה בענף מיזוג האוויר, פאנל בנושא תקן 1001 בטיחות אש במובילי אוויר, יישומים במערכת אוויר צח ומניעת כשלים, אוויר צח, דרישות החוק, יישומים במערכות VRV, רגולציית אוויר צח במאה ה-21, התאמה למשק החשמל בישראל, שילוב בקרה מתקדמת ביישומי אוויר צח, אחזקת מערכות אוויר צח ועוד.

תערוכת ACLIMA 2019 מאורגנת ע"י קבוצת שטיר, המתמחה בארגון תערוכות וכנסים בינלאומיים, ונערכת בחסות איגוד לשכות המסחר והתאחדות קבלני מיזוג אויר וחימום, ובחסות ראשית של החברות תדיראן, אלקטרה וטורנדו.

כתיבת תגובה