תעריפי החריגה המוזלים יוארכו למאי, ומה על חיובי מרץ?

מצד אחד בשורה: משרד התקשורת מאריך את מועד התשלום המוזל עבור דקות חריגה מחבילות התקשורת בטלפונים הניידים והנייחים • ח"כ מקלב דורש: לקנוס חברות אשר אינן מכבדות את הוראת משרד התקשורת וגובות מחיר מופקע עבור חריגה מחבילות דקות השיחה • ומצד שני: 'בזק' גובה דמי חריגה גבוהים על דקות שמעבר לחבילות בחודש מרץ ונציגה שלה טוענת בשירות הלקוחות: "לא ניתן להתחשב בלקוחות – בשל הפיקוח שעלינו"

חשבון טלפון | צילום: 'ביזנעס'

בשורה: עם התארכות משבר הקורונה, משרד התקשורת מאריך את מועד התשלום המוזל עבור חריגה מדקות השיחה בחבילות התקשורת בטלפונים הניידים והקווים, זאת לאחר פניית ח"כ הרב אורי מקלב לשר התקשורת שנרתם לטובת הציבור החרדי, על פי נתוני חברת בזק, ישנה עליה גדולה בחריגה מדקות השיחה ובחודש הקודם כעשרה אחוזים מלקוחות החברה היו אמורים לשלם כמאה שקלים בממוצע נוספים על התעריף הקבוע עקב חריגות.

אם זה לא מספיק, ראו להלן את סיפורו של לקוח מבני ברק שפנה ל'ביזנעס' ושילם 200 שקלים יותר על חריגה.

"נוכח העובדה כי טרם התקבלה החלטה על חזרה מלאה לפעילות המשק בישראל, ובפרט על חזרה מלאה של פעילות מסגרות החינוך", נכתב בשימוע לחברות התקשורת, "סבור משרד התקשורת כי ממשיכים להתקיים הנימוקים אשר על בסיסם ניתנה ההוראה. לפיכך, ראוי כי ההסדר שנקבע בהוראה יוארך לתקופה נוספת בת חודש ימים", כותב מר נתי כהן, המנהל הכללי של משרד התקשורת לחברות הסלולר, תוך שהוא מציין כי במהלך תקופה זו יבחנו השיקולים מחדש.

במקביל, פנה ח"כ אורי מקלב לשר התקשורת לאור תלונות ופניות אשר הגיעו לשכתו מהציבור בהן הם מלינים כי החברות אינן מכבדות את הוראת משרד התקשורת ועל המשרד לקנוס את אותן חברות אשר מנצלות לרעה את הלקוחות, "בחלק מחברות הסלולר, נציגי שירות הלקוחות "לא שמעו" על הנחיית המשרד בעניין חבילות הדקות, עקב כך, מנויים רבים אינם מודעים לזכויותיהם", כתב מקלב.

'ביזנעס' מציין כי מפניית צרכנים רבים מלקוחות 'בזק' עלה כי הם קיבלו חיובים גבוהים בגין חריגה מחבילות. כך למשל, פנה למערכת האתר אדם שיש לו חבילה בת 750 דקות שיחה ב-65 ש"ח לחודש – שחויב עוד 410 ש"ח נוספים בגין 2667 דקות חריגה – החריגה בוצעה בחודש מרץ, לפני השימוע לחברות.

לשאלת 'ביזנעס' האם לא תתאפשר התחשבות בלמידה מרחוק דרך הטלפון – מדובר בלקוח מהמגזר החרדי – בשל הקורונה, לא התקבלה תגובת 'בזק'. בנוסף, אחד הלקוחות ציין כי נאמר לו במוקד שירות הלקוחות  "שאין באפשרות בזק להוזיל את החבילה בשל הפיקוח עליה", כששאלנו על איזה פיקוח מדובר ומדוע לא תוכל בזק להעביר החלטה שתועיל לקהל צרכניה באופן חד פעמי, והאם בעקבות החלטת שר התקשורת לזמן לשימוע את חברות התקשורת ההנחות שתתקבלנה תהיינה על כל תקופת הקורונה (החל ממחצית חודש מרץ), או שמא רק מאפריל / מאי – לא קיבלנו את תגובת 'בזק'. לכשתתקבל, נפרסמה.

כתיבת תגובה