10,000 תושבים חדשים בבקעת הירדן

משרד השיכון, משרד החקלאות וקק"ל הכריזו על תכנית אסטרטגית לפיתוח ההתיישבות בבקעת הירדן ולקליטת 10,000 תושבים חדשים בתוך עשור; הקמת שלושה יישובים חדשים והוספת שכונות חדשות ביישובים הקיימים

צילום: ששון תירם

במטרה לחזק את בסיס התיישבות באזור בקעת הירדן, יוחלט על הקמת צוות היגוי בין-משרדי,  שיעבוד יחד עם קימת לישראל כדי לבחון את המצב הקיים באזור ולקבוע דרכי פעולה אפשריות. צוות ההיגוי יכלול נציגים מטעם משרד הבינוי והשיכון, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, משרד הביטחון, משרד התחבורה, משרד התיירות והחטיבה להתיישבות. שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים נועד להבטיח את הצלחת חיזוק ההתיישבות על כל  היבטיה.

כיום, במועצה אזורית בקעת הירדן קיימים 20 יישובים שבהם למעלה מ-4,400 תושבים. בימים אלה, כחלק מריכוז המאמצים להגדלת ההתיישבות בבקעת הירדן, מקדם משרד הבינוי והשיכון הקמת שלושה יישובים חדשים: גבעת סלעית, ביתרונות וגבעת עדן. כמו כן, החל פיתוחן של 14 שכונות חדשות ביישובי המועצה האזורית, שייהנו מסבסוד ממשלתי של כ-35 מיליון ש"ח,  כלומר סבסוד בסך 68,000 ש"ח בממוצע לכל יחידת דיור.

שר הבינוי והשיכון, אלוף (במיל') יואב גלנט: "בקעת הירדן מהווה את חגורת הביטחון המזרחית למדינת ישראל. התיישבות חזקה בבקעה היא ערובה לביטחונם של תושבי ישראל. אחיזה בחבל ארץ זה הינה בעלת משמעות ביטחונית ואסטרטגית מהמעלה הראשונה. מדובר בצעד נוסף במערך הפעולות שלנו לפיתוח וחיזוק ההתיישבות בארץ״.

יו"ר קק"ל  דניאל עטר: "כחלק מההשקעה של קק"ל בפריפריה החלטנו השנה לקדם פרויקטים נרחבים בבקעת הירדן. אחרי ששנים לא הושקעו כספים בבקעה ולא פותחו תשתיות חדשות המטרה שלנו היא להגדיל באופן משמעותי את מספר התושבים ביישובים. מדינה חזקה נמדדת בחוזקה של הפריפריה, ולכן אנחנו בקק"ל עושים את כל המאמצים לחזק את הפריפריה החברתית והגאוגרפית".

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל: "חיזוק החקלאות וההתיישבות בבקעה הוא יעד, ונשמור על כך שהבקעה תישאר מיושבת וקיימת הסכמה לאומית רחבה בין כל המפלגות על יישוב הבקעה".

יו"ר המועצה דוד אלחייני: "זו הבעת אמון מחייבת בדבר הצורך להעצים ולהמריץ את תנופת הפיתוח והבנייה בבקעה. אנו מתמודדים עם אתגרים מורכבים, המשך הפיתוח ותגבור ההשקעות בבקעה הינם צו השעה וחיוניים להמשך היאחזותנו בחבל ארץ זה".

כתיבת תגובה