לא רק מתייקר – מחיר הדלק משנה מגמה ויורד

לאחר עלייה מצטברת של שנים עשר אחוזים: החל ממוצאי השבת מחיר הדלק יירד • מה הסיבה העיקרית לירידה של מחירי הדלק? וכמה תשלמו על ליטר בשירות עצמי או מלא? • וגם: כמה הייתם משלמים על ליטר דלק ללא המס הגבוה שגובה המדינה על הנוזל השחור

תחנת דלק, אילוסטרציה | צילום: פלאש 90

בארבעת החודשים האחרונים עלו מחירי הדלק מידי חודש בחודשו, כאשר מתחילת השנה עלו מחירי הדלק בסך מצטבר של 12%. כעת המגמה נעצרה – החל ממוצאי השבת הקרובה יירד מחיר הדלק בארבע עשרה אגורות לליטר. המחיר החדש של ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בשירות עצמי – יהיה מקסימום 6.37 ש"ח לליטר.

במידה ותבחרו לתדלק בשירות מלא, המחיר המירבי יעמוד על 6.58 ש"ח לליטר, עליה של 21 אגורות לכל ליטר בגין השירות של המתדלק. אם תבחרו לנסוע לאילת על מנת לתדלק שם, המחיר המירבי יהיה 5.45 ש"ח לליטר בשירות עצמי, ו-5.63 ש"ח בשירות מלא.

הסיבה לירידה במחיר הדלק היא כיוון שמחיר הדלק באגן הים התיכון ירד בכמה אחוזים, מה שמביא את הצרכנים להנות ממחיר זול קצת יותר.

אך מאידך, רק בחודש שעבר עלו מחירי הדלק ב-19 אגורות לליטר, כך שההורדה של מחירי הדלק ב-14 אגורות בסך הכל מעמידה את מחיר הדלק על קצת יותר מכפי שהיה לפני יותר מחודש.

ואם תהיתם כמה הייתם משלמים על ליטר דלק אם המדינה לא הייתה גובה עליו מיסים: 2.03 ש"ח לליטר. נשמע מחיר אוטופי, אבל ככה זה כש-68% מתוך מחירו של ליטר דלק הם מיסים שהולכים למדינה.

כמובן שלמדינה עצמה יש סיבות מדוע היא גובה מס כל כך גבוה על הדלק, כשהסיבה העיקרית היא הרצון להפחית את כלי הרכב שעל הכבישים, אך למעשה נראה שרוב אזרחי מדינת ישראל ימשיכו לנסוע ברכבם הפרטי, גם אם הם יצטרכו לשלם שמונה ואף תשעה שקלים על ליטר דלק. הם יתדלקו, יתעצבנו, וימשיכו לנסוע למחוז חפצם. בתקווה שלא יתקלו בפקק תנועה כמובן.

כתיבת תגובה