מצילים את הטלפונים הציבוריים בסמוך לישיבות

קול קורא לשיתוף הציבור בשיקולי משרד התקשורת אם לבטל את חובת הצבת הטלפונים הציבוריים • וגם: מה עלול להיות התחליף לטלפונים הוותיקים והנאמנים שלנו

ייעלם מהנוף. טלפון ציבורי | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

טלכרט או אסימון או אפילו מטבעות. לכל אחד מאתנו יש זיכרון מהשימוש האינטנסיבי בטלפון הציבורי. יש לכם בן או אח בישיבה, שמתקשר הביתה מטלפון ציבורי? נותרו 21 יום בלבד לעשות מעשה, לפנות למשרד התקשורת ולבקש להשאיר על כנם את הטלפונים הציבוריים, לכל הפחות בסמוך לישיבות הקדושות, עבור הבחורים שלא מחזיקים ברשותם טלפון סלולרי.

משרד התקשורת מפרסם היום קול קורא, בנושא "הסרת עמדות טלפונים ציבוריים במרחב הציבורי וצמצום חובת התקנתם". בגוף ההודעה נאמר, כי נוכח השימוש ההולך ופוחת בטלפונים הציבוריים מול העלייה בשימוש של מכשירי הטלפונים הסלולריים, פנו מבזק ומהשלטון המקומי למשרד התקשורת, במטרה להוריד את הפריט הזה מהמרחב הציבורי.

הרחק מן הכיעור

הקול קורא שפורסם היום בעיתון המודיע

בהודעה המורחבת שמפרסם המשרד, נאמר כי יש כיום כ-9,500 טלפונים נייחים ציבוריים ברחבי ישראל, כאשר בכ-83% מהם יש שימוש, של פחות מ-100 דקות בחודש. "נתונים אלו מצביעים על כך, שהשימוש היומיומי בטלפון ציבורי נמוך מאוד ואף במקומות מסוימים, לא נעשה שימוש בטלפון הציבורי כלל".

ב'כלכליסט' הובא, כי מספר הטלפונים הציבוריים הגיע לשיא בשנת 1996, עם 27 אלף מכשירים ומאז המספרים רק בירידה. מאידך, תקנה 28 לתקנות הבזק, מונה את האזורים בהם נדרשת חברת בזק, להתקין טלפון ציבורי גובה (טצ"ג). כך לדוגמה, החברה נדרשת להציב טלפונים ציבוריים, בבתי חולים, מוסדות חינוכיים, בתי מלון ועוד. התקנה אף מפרטת את מספר הטלפונים הציבוריים, שעל החברה להציב בכל אזור.

בערים החילוניות רואים במכשירים אלה, נטל וכיעור במרחב הציבורי ואין פלא שבשנה האחרונה, עיריית תל אביב-יפו ועיריית רמת גן, החלו להסיר יחד עם בזק, את כל הטלפונים הציבוריים בתחומן.

אתם תחליטו: טלכרט או וואי פיי

מטרת הקול-קורא, לבקש את תגובת הציבור למהלך. "כל המעוניין להתייחס לאמור ב'קול קורא' ובכך בין היתר, לעניין המקומות שלעמדתכם מחויבים בשימור ובהתקנת טלפונים ציבוריים, יש לפנות במייל לכתובת דואר אלקטרוני המיועדת לכך". 'ביזנעס' קורא לכל אחד שאכפת לו מהטלפונים הציבוריים בסמוך לישיבות ומוסדות החינוך, לפנות למייל [email protected] ולהסביר למשרד התקשורת עד כמה הדבר חשוב.

ומה יקרה אם לא נגיב. 'ביזנעס' מצא, כי לפני מספר שנים פורסם ב'כלכליסט', על פרויקט החלפת הטלפונים הציבוריים בעמדות מידע, רשת WiFi ושיחות מקומיות בחינם, שנעשה בניו יורק. מדובר בעמדות עם מסכי מגע, שיממנו את עצמן באמצעות פרסום דיגיטלי, שיתלווה לעמדות. בעיר נעשו כבר ניסויים במכשירים שונים והתנהל משא ומתן עם חברות טכנולוגיה, לעזור לקדם את הרעיון.

נותר רק להזדעזע, מה יקרה ביום שמכשירים שכאלה יעשו עלייה לישראל ויוצבו בחוצות הערים.  אנחנו נתגעגע נורא חזק מאוד, לטלפונים המיושנים והמגושמים שפיארו לנו את הרחובות ומוסדות החינוך בכל המגזר החרדי.

כתיבת תגובה