פסח, קיץ, נופש: כל מה שצריך לדעת לפני העלייה למטוס

ערב פתיחת השמים כשמשפחות רבות יעלו על מטוס לחגוג בחו"ל את חג הפסח, ולקראת הקיץ שיפתח את עונת הנסיעות מחדש וינוצל ע"י רבים לנסיעות לנופש, לקברי צדיקים שרגל לא פקדתם זה עידן, להתאווררות או לפגישת בני משפחה בחו"ל – זה הזמן לבדוק האם המשוואה נכונה: שמים פתוחים – נוסעים בטוחים? • זכרו: סכומי הטיפול במדינות רבות עלולים להגיע לעשרות אלפי דולרים (ויותר!) למי שאינו רוכש ביטוח רפואי לפני הנסיעה

טיסה | מקור: pixabay

ביטוח נסיעות. על פניו, זה נשמע לנו משהו שרק חששנים ופרנואידים אוהבים לעשות, ליתר ביטחון. כי הרי מה הסיכוי שנחלה בדיוק בחו"ל ולא נוכל לעלות על מטוס ולנחות הישר לסניף קופת החולים שלנו?

זהו, שלא. הסגרים העולמיים שההחלטה עליהם מתקבלת במהירות במדינות רבות, עלולים לגרום לנוסעים תמימים לחו"ל, שבסך הכל ביקשו למצוא את עצמם בנופש, בפגישות עסקים, בקרבת בני משפחתם שלא התראו איתם זמן רב וחג הפסח הוא ההזדמנות הקרובה – או אפילו סתם נוסעים שביקשו לפקוד בתפילה וצקון לחש קברי צדיקים – עלולים להישאר 'תקועים' זמן רב מהצפוי בלי שהתכוננו לכך מראש.

אלה לא רק פוליסות ביטוח רפואיות, שמצילות מאשפוזים בעלויות אסטרונומיות במקרה חירום. חשבתם פעם מה עלול לקרות אם 'רק' תידבקו בקורונה? אם יוטל סגר על העיר בה תשהו (סגר אמיתי, כמו בחו"ל), היכן תלונו? כמה יעלה לכם בית מלון בעיר זרה שבה בסה"כ ביצעתם נחיתת ביניים?

מתברר שלכל אלה יש תשובות ברורות. סכומי הטיפול במדינות השונות למי שאין ביטוח רפואי הם אדירים, וחשוב שמי שמתכנן לטוס לחו"ל בקרוב יידע, שיש גם פתרון זול יותר.

ראשית, עניין העלויות. כמה יצטרכו לשלם נוסעים שאין להם ביטוח בריאות במדינות השונות בחו"ל? התשובה שאפרוש כאן, מבוססת על מקרים רבים שעברו דרך משרדנו בשנה החולפת. הממוצע של בדיקת קורונה בארצות הברית עומד על כ-2,400 דולר, עלות ביקור רופא 180 דולר ועלות יום אשפוז כ-5,000 דולר.

היה במשרדנו מקרה של נוסע, שמשום מה התחמק מרכישת ביטוח רפואי לפני הטיסה. לצערי, לפי מסמכים שהוא הגיש לי מאוחר יותר, הוא קיבל בתום אשפוז של שבועיים בארה"ב ובדיקת קורונה חשבון הוצאות שהתקרב ל-75 אלף דולר (!) בגלל שלא רכש ביטוח רפואי.

ומה עם ביטולי נסיעות, טיסות שנדחות, סגר על שדות תעופה וכדומה? טוב ששאלתם. לכל פוליסה רפואית שעלותה שניים-שלשה דולרים ליום ניתן לצרף גם גם את מה שמכונה בעגה המקצועית 'הרחבות קורונה' – וכך, בדולר וחצי (ממוצע. תלוי ביעד הטיסה) ליום, ניתן לקבל מימון מלא על מקרה של ביטול נסיעה, הוצאות נלוות, כרטיס טיסה חדש שיש לרכוש בגלל סגר או חובת בידוד בשל מחלת קורונה, שהות במלון, ביטוח כבודה למוצרים יקרים כמו מזוודות, מחשבים ניידים ועוד.

ישאל השואל: ולמה כדאי לרכוש ביטוח נסיעות אצל סוכן, הרי היום כל קופת חולים מעניקה אפשרות לרכוש דרכה ביטוח רפואי לנסיעות? מתברר, שרבים שביצעו ביטוח נסיעות דרך קופת החולים גילו לפתע, בשעת צרה, שביטוח הנסיעות של הקופה כלל הרבה פחות כיסוי ממה שמעניק סוכן ביטוח מנוסה.

יש כאלה שחושבים, בטעות, שבגלל שהרכישה נעשית דרך קופת החולים, חברת הביטוח של קופת החולים בוודאי מודעת למצבם הבריאותי. אולם זה בהחלט לא נכון. רק רכישה אצל סוכן ביטוח מורשה ומקצועי, תעניק פוליסה מקיפה בדיוק לפי צרכיו של הנוסע.

אז מה צריך לדעת לפני שרוכשים ביטוח רפואי בנסיעה לחו"ל? הנה ארבעת הטיפים הראשוניים והעיקריים:

אליהו רוטלוי | באדיבות המצלם

1. חשוב לדעת: הנסיעה לחו"ל ללא ביטוח בריאות, עלולה לעלות ביוקר רב!

2. ביטוח נסיעות לחו"ל עדיף לבצע דרך סוכן ביטוח מקצועי. הפוליסות של קופות החולים אינן מותאמות למידתו של הנוסע כמו אלה שיותאמו במקצועיות על ידי סוכן הביטוח.

3. ביטוח נסיעות בסיסי לחו"ל עולה כשניים-שלושה דולר ליום ומכסה מגוון רחב של טיפולים רפואיים, אשפוז, חילוץ, הטסה רפואית לישראל ומגוון סעיפים חיוניים.

4. והכי חשוב, לא לשכוח את הרחבת הקורונה לפוליסת הביטוח. בפחות משני דולרים ליום, תהיו בטוחים שלא תופתעו בהוצאה על כרטיס טיסה חדש, שהות במלון בארץ זרה וכדו'.

הכותב הוא בעל סוכנות הביטוח החרדית 'אליהו רוטלוי ביטוחים'.

דוא”ל: [email protected]

כתיבת תגובה