ששה עשר מיליארד דולר נמחקו; הביטקוין בצניחה חדה

מה עובר על שוק הקריפטו? הביטקוין בצלילה ענקית, וכך גם שאר המטבעות הדיגיטלים • כאבק פורח וכחלום יעוף

כורים ביטקוין | צילום: shutterstock

סוער בשוק הקריפטו: למרות שבתחילת 2019 נדמה היה כי שוק המטבעות הדיגיטליים עלה שוב על הגל. היום צנח שוב ה'ביטקוין' בכעשרה אחוזים. מטבעות דיגיטליים אחרים, דוגמת ביטקוין קאש ולייטקון, נפלו בערך של חמשה עשר אחוזים.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

סך כל הכסף שנעלם ואינו עוד, עומד על קרוב ל-16,000,000,000 דולר. כאשר שווי השוק הכולל של שוק המטבעות הדיגיטליים עומד על 122 מיליארד דולר בסך הכל.

מדו"ח שהוגש למשקיעים עולה כי דווקא ריבוי העסקאות ומחזורי המסחר הגבוהים, שהסתכמו בלמעלה מ-20 מיליארד דולר, גרמו לירידה החדה ששיאה היה צניחה של מעל שמונה מיליארד דולר בתוך שעה אחת.

למעשה, עתידו של שוק המטבעות הדיגיטליים אינו ברור במיוחד, וישנם חילוקי דעות בנושא בין מומחים שונים. אחד מבעלי הביטקוין הצעירים בעולם טען בעבר כי "השוק מת", וכי הביטקוין כבר לא ישוב לימיו הזוהרים. הוא חילק בין סוגים שונים של מטבעות דיגיטליים הפועלים על טכנולוגיות שונות, וטען כי מטבעות מבוססי פרויקט, דוגמת ביטקוין קאש ואתריום, אמורים לשרוד, בשונה מהביטקוין.

היום כאמור, רשם הביטקוין צלילה של עשרה אחוזים, סימן גרוע במיוחד. הביטקוין קאש לעומת זאת, שכפי שהזכרנו הוא מבוסס פרויקט, רשם צלילה גדולה עוד יותר על סך של 15%. כך שבכל מקרה, שוק המטבעות הדיגיטליים עבר טלטלה גדולה היום ולא הבחין בין מטבע אחד למשנהו.

לאחרונה, דיווחנו על יום ההולדת העשירי של הביטקוין, שללא ספק שינה את האופן בו אנשים מסתכלים על כסף, ויצר נתיב העברת כספים שאינו בבעלות או בסמכות ממשלה כלשהי.

תגובה אחת ל: "ששה עשר מיליארד דולר נמחקו; הביטקוין בצניחה חדה"

  1. אבל תכתבו גם ברגע שיעלה 20 מיליארד דולר, לא רק שיש ירידות.

כתיבת תגובה