ביקושי שיא: 34 מתמודדים על מגרש אחד באזור התעשייה הר-טוב

חברת ישפס נדל"ן זכתה ב-7 מגרשים מתוך 30 מגרשים שהוצאו למכרז ע"י רשות מקרעי ישראל, חברת מגדלי נעימי זכה ב-4 מגרשים

אזור התעשייה הרטוב | צילום: החברה הכלכלית, בית שמש

חברת ישפס נדל"ן היא הזוכה המובילה במכרזים של רשות מקרקעי ישראל, למכירת 30 מגרשים באזור התעשייה נחם בהר-טוב, ליד בית שמש, מכרזים שנסגרו לאחרונה ומתוכם עולה כי החברה תרכוש 7 מגרשים ותשלם בעדם 32 מיליון שקל (כולל פיתוח אך לא כולל מע"מ). המגרשים מיועדים לבניית בנייני היי-טק ומשרדים.

העיתונאי אליעזר לוין מ'מחלקה ראשונה' שמדווח על תוצאות המכרזים בהר-טוב, מציין כי אחד משלושת הדירקטורים של ישפס הוא רואה החשבון יגאל לביא, שכיהן בעבר כמנהל נכסים בקבוצת פישמן. כיום הוא רשום כדירקטור בכמה מחברותיו של פישמן, ובהן שמי-בר ומבני משרדים בקיבוץ יקום. הדירקטורים האחרים בישפס הם אליהו עובדיה ושבתאי אברהם.

זוכה בולט נוסף היא חברת מגדלי נעימי, בבעלות מיכאל נעימי המוכרת לתושבי בית שמש מכך שהקימה את מתחם נעימי במרכז העיר ובו שוכנת בין היתר עיריית בית שמש. החברה תרכוש ארבעה מגרשים, בשטח של כ-23 דונם, ותשלם כ-20 מיליון שקל, כולל פיתוח אך לא כולל מיסים. לפני כחודשיים זכתה חברת מגדלי נעימי במכרז של קבוצת עזריאלי, לרכישת מתחם במסובים, לבניית מגדלי משרדים, בכ-500 מיליון שקל. החברה היא בעלת מרכזים מסחריים בבית שמש ובנתניה.

חברת מגה-אור הבורסאית תרכוש שלושה מגרשים, כ-10 דונם, ותשלם כ-13.5 מיליון שקל, כולל פיתוח אך לא כולל מע"מ. החברה, בראשות צחי נחמיאס, היא בעלת 34 מרכזים מסחריים ברחבי הארץ, ובונה 12 נוספים. בשבוע שעבר זכתה במכרז של רמ"י, ולרכישת מגרש לבניית מרכז מסחרי נוסף במודיעין.

מגרשים אחרים בהר-טוב נמכרו לשורת יזמים, רובם פרטיים. הביקוש למגרשים היה גדול, היו מגרשים שאליהם הוגשו 15 ו-20 הצעות, אבל השיא היה אצל אחד המגרשים הנחשקים אליו הוגשו 34 הצעות שונות, ומי שזכתה בו הייתה  חברת דקור סטאר נדל"ן בע"מ, היה זה מגרש בן כ-1000 מ"ר, מחיר השומא שלו עמד על 750,000 שקלים, אך מי שזכתה במכרז הציעה את המחיר הגבוה ביותר ולכך סכום הזכייה עומד על 1,760,500 שקלים.

כתיבת תגובה