בשורה לבנות הסמינר: המדינה תכיר בתעודת רו"ח ללא תואר אקדמי

המשמעות: בעלי תעודת ראיית חשבון הניתנות על ידי לשכת רואי החשבון יוכלו לגשת למכרזים של נציבות שירות המדינה

רואה חשבון shutterstock

 

בעלי תעודת ראיית חשבון הניתנות על ידי לשכת רואי החשבון יוכלו לגשת למכרזים של נציבות שירות המדינה. מדינת ישראל מעסיקה היקף גדול של רואי חשבון במשרדי הממשלה השונים וברשות המסים אך עד לאחרונה אינם הכירו בתעודות הניתנות על ידי לשכת רואי החשבון למשרות אלו, היות ואין מדובר בתעודות אקדמאיות ובשל כך היה נדרש על אף התעודה גם להציג תעודה ממוסד אקדמאי מוכר.

ח"כ אורי מקלב פנה באחרונה למשרדי הממשלה והסביר כי למעשה אין הבדל בין מי שעבר את המבחנים במועצת רואי החשבון לבין מי שלמד דרך מוסד אקדמאי – המבחנים הם אותם מבחנים. בדיון שהתקיים בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת לפני מספר חודשים הלין מקלב על כך בפני נציגי משרדי הממשלה.

לדבריו הצטרף יזהר קנה, נשיא לשכת רו"ח שנכח בדיון. קנה אמר כי מדובר כאן בעוול גדול מאין כמהו, קנה הסביר כי שלושה אחוזים הניגשים לבחינות המועצה הסופיים הם לא בוגרי תואר אקדמי. רובם מגיעים מקבוצה מסוימת בציבור החרדי, עם אחוזי הצלחה מאוד מאוד גבוהים בבחינות המועצה, עם הוכחה מאוד ברורה בחיי השטח.

קנה שאינו נמנה על הציבור הדתי הוסיף – זהו ציבור שעל פי אמונתו אינו לומד במקומות אקדמאים, אין ספק שמבחינת ההישגים המקצועיים שלהם הם לא נופלים מבוגרי האוניברסיטאות. אין הצדקה למה שקורה – הדרך שלהם היא דרך חתחתים ארוכה עד לקבלת הרישיון

ח"כ מקלב הבהיר גם את ההבדל הקיים בין תעודות עורכי דין שם מחייבים לימודים אקדמאים – הרישיון לעריכת דין מבוסס על בסיס משפטי, על ידע משפטי שאתה צריך ללמוד. אין ספק שהמבחנים במועצת רואי חשבון הן בדרישות הכי גבוהות כדי לקבל את התעודה או את הרישיון בראיית חשבון.

כאמור לאור הדברים, השתנתה ההוראה וכבר במכרזים האחרונים נפתחה האפשרות לגשת למועמדות גם לבעלי תעודת רואי חשבון של לשכת רואי החשבון. כך במכרז המתפרסם בימים אלו למרכזת בכירה באגף התשלומים וההוצאות של משרד הבינוי והשיכון נכתב כי בדרישות הסף למרכז יש להציג לימודים אקדמאים בחשבונאות או בכלכלה או במנהל עסקים – או רואה חשבון בעל רשיון ממועצת רואי החשבון בישראל. מהלך זה יסייע למאות תלמידות הסמינרים אשר לומדים לראיית חשבון ונבחנים בבחינות מועצת לשכת רואי החשבון.

יצויין כי לצד זה ישנה עדיפות נוספות לעובדת אשר נגשת למכרז שכזה הנמנת על הציבור החרדי, זאת בשל חוק ייצוג הולם אפליה מתקנת שעבר בשנה האחרונה אשר מקנה עדיפות למגזר החרדי על פני האחרים אשר נגשו למרכז, כך שמשרדי הממשלה מחוייבים להציג כי שבעה אחוזים מהמכרזים הינם בעלי עדיפות לציבור החרדי, כאשר משרד שלא יפעל כך יפעלו כנגדו סנקציות כאלה ואחרות, בנציבות שירות המדינה פועלים רבות למען הצלחת והטמעת החוק בכלל משרדי הממשלה

כתיבת תגובה