בשורה למשק: הסכם עם סין על הקלה בהליכי ייבוא וייצוא

מנהל רשות המסים, משה אשר, ושר המכס הסיני יו גואנגזו חתמו בבייג'ין, על הסכם להכרה הדדית בין תכנית "גורם כלכלי מאושר" שמפעיל המכס בישראל לבין התכנית המקבילה, שמפעילה רשות המכס בסין.

נציגות המכס בסין

בשורה ליבואנים והיצואנים בישראל, על פי ההסכם שנחתם עם סין, "גורמים מאושרים" ישראליים – ביניהם יצואנים, יבואנים, סוכני מכס, משלחים בינלאומיים, נמלים ימיים, מסופים לוגיסטיים וגורמים נוספים בשרשרת האספקה – יזכו להקלות בתהליכי כניסת טובין ושחרור הסחורות בסין. כמו כן, מטעניהם יזכו לסיכון נמוך לבידוק, דבר שיתבטא בחיסכון בזמן ובכסף רב. כמובן שגם גורמים מאושרים בתכנית הסינית יזכו להקלות דומות בכניסה ובשחרור טובין בישראל.

מנהל רשות המסים, משה אשר, ציין במעמד החתימה כי "לחתימה על הסכם להכרה הדדית חשיבות רבה למשק הישראלי והמהלך הוא חלק מצעדים שהרשות נוקטת על מנת לסייע ליצואנים ישראלים בפיתוח וחשיפה לשווקים חדשים".

ההסכם עם סין הינו ההסכם הבילטרלי החמישי שחותמת ישראל במסגרת תכנית "גורם כלכלי מאושר" כאשר הסכמים קודמים נחתמו עם ארה"ב, דרום קוריאה, קנדה וטיוואן.   מטרת התכנית היא לקדם את יעילות ופישוט הסחר הבינלאומי תוך עמידה בסטנדרטים לאבטחת שרשרת האספקה ובכך, להפחית את עלויות השילוח. בנוסף, נמצא מינהל המכס הישראלי בשלבים מתקדמים של קידום 'הסכם הכרה הדדית' עם המכס במקסיקו ורשויות מכס נוספות.

כתיבת תגובה