גם רבני הציונות הדתית יוצאים נגד הסכם קדם נישואין

בימים אלה מופץ בציבור מכתב עליו חתמו רבנים רבים ובהם גם רבנים מובילים בציונות הדתית הקובע כי רב שמעודד חתימה על הסכם קדם נישואין אינו ראוי לתואר רב אורתודוקסי ואין לסמוך על פסיקותיו

מזל טוב. אם אשכחך ירושלים. צילום: שאטרסטוק

במכתב חדש המתפרסם בימים אלה קובעים רבנים רבים כי כל רב שמעודד עריכת הסכם קדם נישואין אינו נחשב רב אורתודוקסי, ואין לסמוך כלל על פסיקותיו ההלכתיות.

הרבנים, חלקם רבנים דתיים לאומיים מובילים, מציינים במכתבם את התנגדותם הנחרצת של גדולי ישראל מהדור הקודם להסכם קדם נישואין כאשר זה הומצא על-ידי רבאיי'ס קונסרבטיבים, ותמהים כיצד עולה על דעתו של יהודי המכנה עצמו אורתודוקסי לחקות את מנהגי הקונסרבטיבים והרפורמים.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

כאמור, גם רבני מובילים בציונות הדתית צירפו את חתימותיהם לאיסור שהוטל על הסכם קדם נישואין לפני כשלושים שנה על ידי הרבנים הראשיים הגאון רבי אברהם שפירא והגאון המקובל רבי מרדכי אליהו: "לא יעלה על הדעת שרבנים רושמי נשואין ועורכי חופות וקידושין יתנו ידם לפגיעה בדין תורה. על הרבנים רושמי הנישואין בכל אתר להסביר לבני הזוג הבאים להינשא ולהזהירם מחומרת הצעות ההסכם האמור, שלא ילכו שולל אחרי הצעות הבל שיש בהם משום זריית חול בעיניים", כתבו הרבנים.

תגובה אחת ל: "גם רבני הציונות הדתית יוצאים נגד הסכם קדם נישואין"

  1. מדובר בהסכם ממון? יש בעיה הלכצית לעשות הסכמי ממון?

כתיבת תגובה