דרמה • יועץ משכנתאות חרדי נעצר בחשד לזיוף; עשרות נחקרו

לפי החשד נהג החשוד לזייף מסמכים כמו תלושים פיקטיביים וכו', וכך התאפשר לאנשים לקבל משכנתא גדולה הרבה מעבר ליכולת ההחזר האמיתית שלהם • רעידת אדמה פנים מגזרית • כל הפרטים

תיק האשראי לדיור. אילוסטרציה | צילום: STUDIO GRAND OUEST | שאטרסטוק

 

שוק המשכנתאות החרדי סוער מאחורי הקלעים: יועץ משכנתאות חרדי מאשדוד (השם המלא שמור במערכת ומטעמים מובנים איננו מפרסמים את שמו) נעצר השבוע בחשד לזיוף מסמכים עבור לקוחות אותם ייצג, ובית המשפט האריך אתמול (ד) את מעצרו בעוד שמונה ימים.

לפי המידע שבידי 'ביזנעס' יועץ המשכנתאות עבד תקופה ארוכה בתחום בעיקר מול 'בנק לאומי' שהיה זה שספג את ההפסד הגדול. לפי החשד, היועץ נהג לזייף מסמכים כמו תלושים פיקטיביים וכו', וכך התאפשר לאנשים לקבל משכנתא גדולה הרבה מעבר ליכולת ההחזר האמיתית שלהם.

לאחר שמספר עובדים בכירים בבנק לאומי חשדו כי משהו כאן לא תקין, הם מיהרו לפנות למשטרה שמצידה עצרה את היועץ שכעת נתון בחקירות. ל'ביזנעס' נודע כי בימים האחרונים הוזמנו לחקירת משטרה עשרות משפחות חרדיות שקיבלו שירות מאותו יועץ משכנתאות וכעת בודקים תיק-תיק, איזה מסמכים זויפו, באיזה בנקים, מה הסכומים וכו'.

מדובר בפצצת חומר נפץ שכן בתיקים מסוג זה כולנו יודעים כיצד הם מתחילים אך איש לא יודע כיצד הם ייגמרו. חשוב לציין כי מרבית יועצי המשכנתאות פועלים במסגרת החוק, ולמיעוט שפועל בניגוד לחוק ממש לא מייצג את כלל המגזר החרדי.

3 תגובות ל: "דרמה • יועץ משכנתאות חרדי נעצר בחשד לזיוף; עשרות נחקרו"

  1. לא הבנתי איפה הבנק הפסיד יש דירה אז הם לא הפסידו

  2. אני הולך לכתוב קצת חריף, אבל אמיתי: מי שאשם בזה, זה הבנקים ובנק ישראל. התנאים שהם מעמידים היום ללוקחי משכנתאות בכלל, ולחרדים בפרט, הם בלתי אפשריים. הפקידים בבנק אומרים לך בפירוש שהם מצפים שתקמבן אותם, ולפעמים הם אפילו עוזרים לך (אחרת פשוט אפשר לסגור את הענף)! מאות משפחות חרדיות הגיעו עד הפרות חוזה, ועוד אלפים לא יכולים לחלום על קנייה בלי לשקר, בגלל ההוראות הדרקוניות החדשות. חבל שנציגינו שיכולים ללחוץ על בנק ישראל (הנגידה מאוד זקוקה לשיתו"פ מול ועדת הכספים למשל), כמעט לא עושים דבר בנדון!

  3. שאלה פשוטה השכר הממוצע (הכוונה לשכר החציוני זה הממוצע האמיתי)של חרדית הוא כ5000 ש"ח אם לא פחות והבעל בכולל עם כולל ערב וכו' הוא כ2500 ס"ה כ7500 ש"ח,
    נגיד זוג צעיר לוקח משכנתא של 800000 צריך לשלם 4000 ש"ח בחודש,
    מעניין שכולם יודעים את זה, רק הבנק והיעוצים שטוענים שהם ישרים לא יודעים את זה
    התשובה לכך שכיום הרבה לוקחים בחשבון את הפיצול ואת זה הבנק לא לוקח בחשבון

כתיבת תגובה