המדינה תובעת לפנות את מתחם 'דן-דיזיין סנטר' בבני ברק

לטענת המדינה, החוכרת – חברת יצחקי – חייבת לה לפחות 175 מיליון שקל עבור דמי חכירה • כמו כן טוענת המדינה כי במתחם נבנו יותר מ-40 אלף מ"ר מסחר ללא היתר

מתחם דן דיזיין. צילום: דוברות משרד המשפטים

מדינת ישראל הגישה היום (ד) לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה לסילוק ידן של חברת יצחקי מחסנים ויצחקי השקעות ממתחם 'דן-דיזיין סנטר' וממתחם 'שופרסל-דיל', המצויים ברחוב הלח"י בבני-ברק. עוד הגישה המדינה תביעה כספית לתשלום סכומים המגיעים לה, לטענתה. בשלב זה מוערכים הסכומים בכ-175 מיליון שקל.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

מתחמי הקניות הגדולים ליד קניון איילון ברמת גן, משתרעים על שטח כולל של כ-28 דונם: שלושה-עשר מהם במתחם דן דיזיין סנטר, עליהם מצויות חנויות רבות, וחמישה-עשר במתחם עליו מצוי סניף גדול של שופרסל. שני המתחמים מצויים על אדמות מדינה, ובשנים תשמ"ז-ח כרתה חברת יצחקי חוזים עם המדינה לפיהם קיבלה, ללא תמורה כספית, זכות להחזיק בהם ולעשות בהם שימוש. במתחם דן דיזיין עד חורף תשס"ט ובמתחם שופרסל עד לחורף תשס"ה.

בתמורה, התחייבה יצחקי להקים על חשבונה מבני אחסנה ולאחסן במקום מוצרים בעלי פוטנציאל הובלה באמצעות הרכבת. בתוספות לחוזים, שנחתמו בתש"ן, קיבלה יצחקי גם זכות שימוש במקרקעין למטרת מבנים ומחסנים וחנויות במגבלות מסוימות. בתביעה טוענת המדינה כי חברת יצחקי הפרה את התחייבויותיה במספר מישורים, וכיום היא מחזיקה במתחמים הללו שלא כדין, כאשר נהנתה במשך שנים רבות מתקבולים ורווחים עצומים שאינם מועברים למדינה כנדרש.

על פי המוסכם בחוזים המקוריים למחסנים, החברה הייתה אמורה לפנות את מתחם דן דיזיין בתשס"ט ואת מתחם שופרסל בתשס"ה. עוד טוענת המדינה כי על פי המוסכם בחוזים, היה על חברת יצחקי לשלם למדינה בגין שני המתחמים, בכל שנה, דמי חכירה שנתיים בסך כולל של 400 אלף דולר. על סכום זה נקבעה חובת תשלום נוספת של 17% לכל דולר מעל הכנסה שנתית של 2.35 מיליון דולר שתפיק החברה משני המתחמים. ואולם, לטענת המדינה, חברת יצחקי אינה משלמת מזה כעשרים שנה את התמורה הנוספת לדמי החכירה השנתיים. המדינה תובעת סכומים אלו בתוספת ריבית פיגורים כמוסכם בחוזים.

עוד טוענת המדינה כי חברת יצחקי התחייבה בחוזים לבנות כ-22 אלף מ"ר, אך בפועל בנתה בהערכה גסה למעלה מ-63 אלף מ"ר. המדינה טוענת, כי מעבר להפרת החוזה, היא זכאית לפיצויים בדמותם של דמי החכירה השנתיים והתמורה הנוספת בגין השטח הבנוי הנוסף. כאמור, המדינה מעריכה בשלב זה כי סך הסכומים המגיעים לה מחברת יצחקי עומד על לפחות 175 מיליון שקל, נכון למועד הגשת התביעה. אך כאמור אין בידיה את מלוא הנתונים הנחוצים לחישוב סכום התביעה המדויק.

טרם הוגש כתב הגנה.

https://wordpress-547680-2055123.cloudwaysapps.com/%D7%9B%D7%9A-%D7%94%D7%A4%D7%9A-%D7%9E%D7%AA%D7%97%D7%9D-%D7%94-%D7%9E%D7%AA%D7%97%D7%9D-%D7%94-bbc-%D7%9C%D7%9E%D7%95%D7%91%D7%99%D7%9C-%D7%91%D7%92%D7%95%D7%A9-%D7%93%D7%9F/

 

כתיבת תגובה