זה לעומת זה: החופים הנקיים ביותר לעומת המלוכלכים ביותר

המשרד להגנת הסביבה מפרסם את רשימת החופים הנקיים והמלוכלכים בישראל עם פתיחת עונת הרחצה. בסך הכול – 57.6% מחופי ישראל נמצאו נקיים – לעומת 37.1% בתקופה המקבילה אשתקד

אילוסטרציה. צילום: מרים אלסטר | פלאש90

המשרד להגנת הסביבה מפרסם היום (ה) את הממצאים לאורך 196 הקילומטרים של החוף הישראלי בים התיכון. מהנתונים הסוקרים 66 רצועות חוף לא מוכרזות, עולה כי 57.6% מהחופים שנבדקו נמצאו נקיים, לעומת 37.1% בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

מדד "חוף נקי" שנערך בשבועיים האחרונים, מצא כי הרשות החופית המלוכלכת ביותר היא זו השייכת למועצה המקומית גן רווה – בין ראשון לציון לאשדוד – שבה נמצא חוף פלמחים; וכן חופי הבונים וגדר תע"ש-סידני עלי. החופים הנקיים ביותר בישראל הם: נהריה דרום, בוסתן הגליל, קריית חיים צפון, מעיין צבי, מעגן מיכאל, ג'סר א-זרקא, בת ים, גן לאומי פלמחים, חולות פלמחים – שטח אש, אשדוד דרום, באר טוביה, דג סוף, מפרץ השמש, חברת החשמל, אלמוג שמורה פתוחה דרום.

הרשויות החופיות הנקיות ביותר במדד הן אילת, אשדוד, ג'סר א-זרקא ובת ים. יש לציין, כי האחריות לניקיון החופים הנבדקים היא בידי הרשויות המקומיות. תוכנית "חוף נקי" היא יוזמה ייחודית של המשרד להגנת הסביבה, שמטרתה למזער את מפגע הפסולת הימית בישראל ולהביא לניקיונם של החופים והים בהתאם למחויבות הבינלאומית, לטובת הסביבה והציבור בישראל. התוכנית בנויה מניקוי, אכיפה, הסברה, חינוך ופרסום, ניטור פסולת ימית, והפחתת זיהומים במקור.

כתיבת תגובה