מוזס: חרדי לא קונה דירה במיליון שקל בלי לדעת מי שכניו

בסיור מיוחד שערך יושב ראש סיעת 'יהדות התורה' בשטח הפרויקט שאמור להכפיל את טלז-סטון, אמר מוזס: "מחיר למשתכן לא יכול להיות פתרון חרדי. הפתרון למצוקת הדיור יכול לבוא רק מהרחבת הערים החרדיות"

חה"כ מוזס בטלז-סטון. צילום: יח"צ

בעוד הח"כים החרדים דורשים משר האוצר, חה"כ משה כחלון (כולנו) להקצות לחרדים מקומות בתכנית הדגל שלו, 'מחיר למשתכן', תוקף יושב ראש סיעת יהדות התורה, חה"כ אליעזר מוזס, את התאמת התכנית כולה לציבור החרדי ואומר: "מחיר למשתכן לא יכול להיות בכלל פתרון עבור אדם חרדי. אתה קונה דירה במיליון שקל ואינך יודע מי יהיו שכניך? זה לא מתאים לחרדים".

בנוסף, מוזס שידיו רב לו בענייני הדיור החרדי אומר כי ממרום שנותיו וניסיונו בנושא, מסקנתו ברורה: "רוב ראשי הערים החילוניות לא מעוניינים בכלל שיהיו חרדים אצלם. הם לא רוצים שנגור אצלם. הפתרון יכול לבוא רק בגבולות הערים החרדיות". הדברים אותם השמיע מוזס לא אחת, חזרו ונשנו בסיור מיוחד שערך בשטח היישוב החרדי טלז-סטון.

שלושים שנה אחרי הקמת היישוב שהיווה פתרון ראוי באותן שנים, חוזר היישוב והופך לתקוותם של רבים. בעתיד הקרוב, צפויים גבולות היישוב החרדי בואכה ירושלים להתרחב עד כדי הכפלתו. התרחבות זו תאפשר הקמת אלפי יחידות דיור שייתנו פתרון הולם ומושלם למצוקת הדיור החרדי. מוזס שביקר במקום והביע את ביקורתו על תכנית מחיר למשתכן, בוודאי שמח לראות במה מדובר.

יזמי הנדל"ן הפועלים למען הרחבת טלז סטון מצביעים על-כך שהשיווק המוקדם עוד טרם אישור התב"ע, מעניק לרוכשים מחיר אטרקטיבי וזול במיוחד ללא כל השוואה למקומות אחרים, "ללא כל ספק, ערכה של הקרקע צפוי לזנק בשנים הקרובות שכן כיום משלמים הרוכשים תמורת קרקע חקלאית בלבד, ולאור החלטת הממשלה ופעולותיהם של ראש המועצה והעוסקים בפתרון מצוקת הדיור, הרוכשים משקיעים בעצם במחיר של קרקע חקלאית, שלפי ההערכות במהרה תעמוד לבנייה רוויה".

כתיבת תגובה