מילארדרים דתיים במכרז ענק

קבוצת NBS ISRAEL, שפועלת בארץ על ידי חברת רם ישראל בע"מ, החליטו להתמודד על ביצוע פרויקט פינוי-בינוי בסדר גודל שעוד לא נראה בישראל • היקף הפרויקט מוערך בלמעלה מ-20,000,000,000 שקל

רוני שוצר- פלאש90 אילוסטרציה

קבוצת NBS ISRAEL  הנשלטת ע"י אלי הורן, ליאו נואי וליאו שכטר, כולם מיליארדרים יהודים, הפועלים מסביב לעולם, החליטו להיענות לקול הקורא שהוציא עירית הרצליה במתחם יד התשעה, לביצוע פרויקט פינוי בינוי בסדרי גודל שעוד לא נראו בישראל.

נראה שחזונו של שר האוצר משה כחלון להבאת חברות ענק זרות לפעול בישראל הולך ומתגשם, במכרז הענק במתחם יד התשעה בהרצליה, עירית הרצליה שלקחה את תחום ההתחדשות העירונית כאחד מאבני היסוד של התפתחות העיר, פרסמה "קול קורא" המבקש מיזמים להגיש הצעות לתכנון וביצוע פרוייקט פינויי בינויי ברובע יד התשעה בעיר, הרובע מכיל כיום כ1,500 יח"ד בגודל ממוצע של 52 מ"ר עם היקף שולי של נדל"ן מניב ושרותי ציבור עירוניים, כאשר במסגרת הליך התחדשות השכונה עתיד הרובע לכלול כ7,000 יח"ד, מגדלי משרדים, מבני ציבור חדישים ופארק מרכזי , כמו כן במסגרת הפרוייקט יטופלו כל התשתיות בשכונה לרבות מערכת תחבורה מתקדמת.

היקף הפרוייקט מוערך בלמעלה מ20,000,000,000 ₪ ורק חברות מועטות בארץ (אם בכלל) מסוגלות להתמודד עם מגה פרוייקט בסדרי הגודל הללו.

בקבוצת NBS דמויות המפתח מעניינות העומדות מאחוריה, בראש הקבוצה עומד

אלי הורן – יו"ר, יזם נדל"ן יהודי ברזילאי, יו"ר ובעל השליטה של חברת CYRELA הברזילאית, המעסיקה כ-15 אלף עובדים, והמדורגת במקום הראשון כבר עשור בייזום ובנייה למגורים בברזיל. CYRELA  יזמה בנתה ומסרה כ-70 אלף יח"ד ב3 השנים האחרונות, ומאות אלפי יחידות דיור ברחבי ברזיל לאורך שנות קיומה, מעבר  לבנייה של מרכזי מסחר ותעסוקה.

CYRELA  מתמחה במגה פרוייקטים והפיכת שכונות מגורים כושלות לשכונות מודרניות ומצליחות, תוך שילוב אלמנטים של אבחון, ניתוח, גיבוש צוותים מקצועיים, ניתוח חברתי מעמיק, תכנון מיטבי וביצוע הפרוייקט.

אלי הורן עומד בראש המערך וינהיג את השדרה הניהולית של הפרויקט. אלי ירתום את ניסיונו העסקי ארוך השנים בניהול חברת הענק הברזילאית וינהל את האופרציה שתכלול את קבוצת האם, חברות הבת, קבלני המשנה, היועצים והמתכננים.

דמות מעניינת נוספת מבעלי השליטה בקבוצה:

ליאו נואי, יזם נדל"ן יהודי בריטי, שותף ויו"ר קרן הנדל"ן של BMO  (אחד מבנקי ההשקעות הגדולים בעולם) שהינה קרן בפריסה עולמית וכוללת סניפים בהודו, אנגליה, גרמניה, צרפת, מדינות סקנדינביה ועוד. מייסד ובעלים לשעבר של חברת הקניונים הגדולה בריטיש ישראל (שנמכרה למשפחת עופר) וכן של משכנות כלל רשת לדיור המוגן. הקרן המשפחתית של משפחת נואי מחזיקה ושולטת בנדל"ן בהיקף של למעלה מ-10 מליארד לירות שטרלינג ברחבי העולם.

חברה נוספת העומדת מאוחרי הקבוצה: חברת ליאו שכטר יהלומים, המדורגת כיצואנית היהלומים מספר אחת בארץ  בשנים האחרונות ופעילה מרכזית ובולטת בשוק היהלומים העולמי. בעלת זיכיון סייט מדה בירס בעלת מפעלי ייצור וליטוש יהלומים ותכשיטים בכל רחבי העולם.

הקבוצה פועלת בארץ על ידי חברת רם ישראל בע"מ שהנה חברה יזמית ישראלית היוזמת ומנהלת פרויקטים למגורים ולמסחר ופועלת רבות גם בתחום ההתחדשות העירונית. החברה בבעלותם מר יניב מידן ואיתי רובין מרכזת את פעילות הקבוצה בישראל.

ההכנות המוקדמות

מסתבר שחודשים רבים לפני פרסום הקול הקורא על ידי עירית הרצליה, זיהתה הקבוצה את שכונת יד התשעה כתואמת למדיניות הכלכלית שלה והתחילה לפעול לשם גיבוש מגה פרויקט של התחדשות עירונית בשכונה, החברה פעלה לגיבוש קונספט חברתי וכלכלי והקימה מנהלת שכונה אשר יצרה קשר עם דיירי השכונה והיא נמצאת בעיצומו של התהליך, לאחר שרבים מתושבי השכונה כבר חתמו עמה הסכמי פינוי הכוללים מתווה חברתי, מסחרי ומשפטי.

בראש מנהלת השכונה עומד מר גבי קדוש, ראש עירית אילת לשעבר, המרכז את הפעילות החברתית מול התושבים. כמו כן, שכרה החברה את שירותיה של המתכננת החברתית הגב' חגית אדיב ג'יניאו לגיבוש מתווה חברתי שהיווה בסיס לתכנון השכונה העתידית, להקמת מנהלת השכונה, ושכולל בו את הליך שיתוף הציבור, הסקר החברתי ושאר ההיבטים שבהוצאת פרויקט זה לפועל וכן שכרה את משרד צ'מנסקי בן שחר לבצע ניתוח כלכלי ואפיון קונספט ותמהיל נכסים בפרויקט ותכנון הפרויקט הופקד בידי משרדי האדריכלים V5 וכנף פרנס, וכן צורף למיזם מומחה לתכניות בנין עיר, מר אברהם ברגר.

חזון הקבוצה – בשכונת יד התשעה:

לדברי יהודה ברזון מנכ"ל הקבוצה, חזונה של הקבוצה הוא ניהול מגה פרויקטים מורכבים וגדולים של פינוי שכונות שלמות על אלפי תושביהם, ובנייה על שטחם שכונות בהיקף של אלפי יחידות דיור ומרכזי מסחר ותעסוקה. הקבוצה תעמיד לטובת הפרויקטים את ניסיונה הבינלאומי רחב ההיקף בתחום, ואת איתנותה הכלכלית אשר נדרשים בהקמת פרוייקטים בהיקפים ובמורכבות מעין אלו.

לצורך מגה פרויקט זה אנו מציגים שדרה ניהולית מהשורה הראשונה של עולם הנדל"ן העולמי ולצדה קבוצת חברות בנייה מהשוק הישראלי שכל אחת מהן בעלת ניסיון בהקמת אלפי יחידות דיור.

לצד יכולות הניהול והביצוע, ישנו האתגר הפיננסי לא פשוט בפרוייקט מעין זה, ולא מן הנמנע שידרשו גופי מימון בינלאומים במימון פרוייקט בהקיף  של אלפי יחידות דיור במקביל . לשם כך, יציבותם ואיתנותם הפיננסית של השותפים העומדים מאחורי פרויקט זה, יכולה להוות נדבך מעניין וחדש במימון פרוייקטיי ענק בארץ.

הקבוצה שכרה את שירותיו של משרד עורכי הדין נשיץ ברנדס אמיר ליצגה במסגרת הפרוייקט, בראשות עורך הדין שמואל לכנר, הפירמה ידוע כמובילה במיוחד בתחום ההתחדשות העירונית ומייצגת מספר רב של  יזמים ורשויות מקומיות בהליכים אלה.

על פי הידוע קבוצות נוספות המתמודדות על הפרויקט הינם קבוצה בראשות המתווך אלי מאנה , קבוצה של חברת מינרב וכן קבוצה נוספת בראשות אפריקה ישראל.

החברות יגישו את הצעותיהם לעירית הרצליה היום, יום חמישי עד לשעה 14:00.


 http://ram-israel.co.il/

 

2 תגובות ל: "מילארדרים דתיים במכרז ענק"

  1. הלוואי שיזכו

  2. ז כ ו !!!!

כתיבת תגובה