רוכבים? מהיום, גם בישראל: אפודי ומעילי כריות אוויר

רף הבטיחות לרוכבי קטנועים ואופנועים עולה: השקה ישראלית לאפודי ומעילי כריות האוויר של HELITE הצרפתית, עם מגוון של לא פחות מעשרה דגמים לקיץ ולחורף, לרכיבת אדוונצ'ר ואפילו למסלול המירוצים

שניים מתוך מגוון מעילי היילייט. צילומים: יח"צ

'אדקיז טכנולוגיות בע"מ', יבואנית אבזור בטיחות לרוכבים, השיקה את אפודי ומעילי כריות האוויר של היילט (HELITE) הצרפתית.

אפודי ומעילי הרכיבה מיועדים להעלות משמעותית את רף הבטיחות וההגנה על רוכבים במקרה של תאונה. מנגנון הבטיחות מופעל מכאנית: מעיל הרכיבה מחובר ברצועה וקליפס אל האופנוע ובמקרה של מתיחה בעוצמה של 20-25 ק"ג שנגרמת מהתנתקות הרוכב מהאופנוע, מכל CO2 ינפח את כרית האוויר שמסביב לפלג גופו העליון של הרוכב תוך עשירית השנייה בלבד. כרית האוויר מגנה למעשה על גב הרוכב, עמוד השדרה, החזה, הצלעות וכל האיברים החיוניים בגוף. בנוסף לכך, כרית האוויר מתנפחת כך שראשו וצווארו של הרוכב מוגנים מפני צליפת שוט וחבטות.

בנוסף לכך, היילט פיתחה את טכנולוגיית ה-TURTLE אשר יוצרת למעשה הגנה כפולה על גב הרוכב ופיזור יעיל עוד יותר של עצמת הפגיעה במקרה של תאונה. לפי טכנולוגיה זו, כרית האוויר נמצאת בין שתי שכבות של מיגון גב קשיח וכך יוצרת בידוד מקסימלי של גב ועמוד השדרה מפני חבטות.

אפודי ומעילי היילט הם רב-פעמיים ובמקרה של פתיחת הכרית, כל שיש לעשות זה להחליף את מכל ה-CO2 בחדש כדי לחזור לרמת הגנה תקינה, זאת כמובן במידה וציוד הרכיבה לא נקרע כתוצאה מהתאונה. היצע אפודי ומעילי הרכיבה של HELITE בישראל יכלול לא פחות מעשרה דגמים שונים, כדי להתאים למגוון רחב של רוכבים וסוגי שימוש.

ההיצע כולל מעילי קיץ וחורף, מעילי אדוונצ'ר, אפודים שחורים וזוהרים (היי-וויז), אפוד לשימוש עבור רוכבים ספורטיביים ועל גבי מסלולי מירוצים (בהתאמה לחליפת העור והגבנון), עשויים מקורדורוי או עור ועוד. אפודי ומעילי כריות האוויר של החברה נמצאים בשימוש נרחב מסביב לעולם, על ידי רוכבי משטרה במערב אירופה וארצות הברית, גופי הצלה ועוד.

HELITE נוסדה בצרפת על ידי ג'ראר טובנו בשנת תשס"ב. טובנו הוא יזם וחלוץ בתעשיית המטוסים הקלים. החברה מתמחה בייצור בלעדי של מערכות כריות אוויר, באמצעות פתרונות הנדסיים מתוחכמים וצוות מנוסה. מעבר לתחומי מחקר ופיתוח מתקדמים, היא מתמחה בייצור ציוד בטיחות מתנפח. החברה היא המפתחת המובילה והיצרנית הראשונה באירופה של כריות אוויר לבישות: יותר מ-100 אלף יחידות מתוצרתה נמצאות היום בשימוש.

לכל מוצר בטיחות אותו משיקה הייליט, נערכים אלפי מבחני ריסוק ובטיחות פנימיים וכן על ידי מעבדות חיצוניות. בישראל קיבלו אפודי ומעילי הבטיחות של החברה את אישור מכון התקנים. כל חברי קבוצת היילייט ישראל הם עולים חדשים מצרפת. אחד מחברי הקבוצה עבר תאונת דרכים בעת שרכב על אופנוע בתל אביב ובעקבות התאונה, החלו חברי הקבוצה לחפש אחר מוצרים לשיפור הבטיחות עבור רוכבים. כך הגיעו ל-HELITE הצרפתית, היצרנית האירופית הגדולה והמובילה במוצרי כריות אוויר לבישות עבור רוכבים.

השנה נחתם הסכם הפצה לשוק הישראלי של מוצרי הבטיחות של החברה. על פי נתוני משרד התחבורה, בישראל פעילים כיום 124,081 רכבי דו-גלגלי (4.2% מכלל מצבת כלי הרכב בישראל), אך הם מעורבים ב-18.4 אחוזים מכלל תאונות הדרכים. המחיר החל מ-2,490 שקל.

בין 2010 ל-2015 נפגעו 2,309 רוכבי דו-גלגלי באורח קשה או נהרגו בתאונות דרכים בהם היה מעורב רכב דו-גלגלי. החלוקה היא של 43 אחוזים לנפחי מנוע עד 125 סמ"ק; 32 אחוז מ-126 ועד 400 סמ"ק; ו-25 אחוז מעל ל-401 סמ"ק. במחצית הראשונה של השנה האזרחית 2017 לבדה, 34 רוכבי דו-גלגלי נהרגו בתאונות דרכים, לעומת 27 הרוגים בתקופה המקבילה ב-2016.

כתיבת תגובה