תזוזה בקבוצות הרכישה? החלה בנייתן של 4,770 יחידות דיור

זאת לעומת שנה קודם לכן בה החלה בנייתן של 2,470 דירות בקבוצות רכישה • באופן כללי, ניתן לומר כי שוק הדיור נמצא בקיפאון וחודש מאי האחרון הוא העשירי ברציפות בו נרשמה ירידה בביקושים

פרויקט בבנייה. אילוסטרציה: מרים אלסטר | פלאש 90

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) שהתפרסמו היום (א) חושפים את התמונה המלאה של שוק הנדל"ן וממחישים עד כמה הקיפאון הוא עמוק-עמוק: בשלושת החודשים האחרונים, מרץ-מאי, נרשמה ירידה של כ-12.9% בכמות המבוקשת של דירות חדשות בהשוואה לשלושת החודשים הקודמים להם.

חודש מאי האחרון הוא העשירי ברציפות בו נרשמה ירידה בביקושים, מה שלא מבשר טובות ליזמים וקבלנים העוסקים בתחום. על פי הנתונים, בחודשים מרץ-אפריל-מאי נמכרו כ-6,120 דירות חדשות – ירידה של 7.7% לעומת מספר הדירות החדשות שנמכרו בשלושת החודשים הקודמים.

אשר למספר הדירות שלא למכירה שהחלה בנייתן (כלומר דירות שנבנות לשימוש עצמי של בעל זכויות הבנייה בקרקע, לקבוצות רכישה, להשכרה ועוד) מדובר בירידה של כ-20.5% בתקופה שנבדקה.

דווקא בזירת קבוצות הרכישה נרשמה תזוזה מרשימה בעיקר בהתחלות בניה, וככל הנראה מדובר בקבוצות שהיו תקועות זמן רב וכעת החלה בנייתן: ב-12 החודשים האחרונים החלה בנייתן של כ-4,770 דירות בקבוצות רכישה – דירה אחת לכל 5.6 דירות שמכרו קבלנים, לעומת 12 החודשים הקודמים (יוני 2015-מאי 2016), בהם החלה בנייתן של 2,470 דירות בקבוצות רכישה – דירה אחת לכל 13 דירות שמכרו קבלנים.

כתיבת תגובה