אחיסמך: התקבלו היתרי בניה ל – 376 יח"ד במחיר למשתכן

למרבה הבושה כל העמותות והקבלנים החרדיים, שחלקם כבר רכשו את הקרקע לפני שמונה שנים, עדיין לא הצליחו להוציא היתר בניה אחד!

שר האוצר משה כחלון הגיע היום (ה) בבוקר לאחיסמך בכדי לחגוג את קבלת היתר הבניה לפרויקט מחיר למשתכן לבניית 376 יח"ד במקום. מדובר בהנפקה מהירה ביותר של היתרי בניה, שכן הזכיה במכרז היתה רק לפני חצי שנה וכבר התקבלו ההיתרים לעלות על הקרקע.

 

תיאורטית, היזם שזכה בדירות יכול להתחיל לשווק אותם באמצעות הגרלה במשרד השיכון לזכאים. מחיר דירה בת 110 מ"ר בפרויקט יחל ב- 780,000 ₪. מחיר הדירות שנקבע בפרויקט משקף הנחה של עד  30% ממחיר השוק ובמכרז זכו "זוהר וצפריר שרבט יזמות ובניה (2001) בע"מ".

 

ל'פתרונט' נודע, כי היזם שילם רק אתמול את מחיר הקרקע והפיתוח לרשות מקרקעי ישראל, וכבר היום קיבל את היתר הבניה, אותו הביא אחד הבכירים במשרד השיכון לשטח.

 

לצד המהירות בהנפקת היתרי הבניה, מתחו עסקני דיור ביקורת נוקבת נגד ההתנהלות של העמותות ושאר הקבלנים החרדים במתחם אחסימך, כשכבר יודע משמונה שנים הם עסוקים בזה ועדיין לא קיבלו היתרי בניה, ואילו במכרז של מחיר למשתכן בתוך חצי שנה הגיעו ההיתרים.

 

אז נכון, במקרה הזה יש לשר האוצר אינטרס להוכיח שתוכנית מחיר למשתכן מתקדמת יפה, אבל עדיין העסקנים צריכים לתת תשובות מה קורה עם שאר הפרויקטים התקועים במקום.

 

 

כתיבת תגובה