אחרי בן-משה, גם הבנקים מתנגדים להצעת 'יינות ביתן'

בנק 'הפועלים' ובנק 'מזרחי טפחות' הצטרפו לאיש העסקים מוטי בן משה. פנו לבית המשפט בבקשה לקיים דיון נוסף בהצעתה של יינות ביתן לרכוש את מגה. "דיון נוסף עשוי להיטיב עם הנושים ולשפר את הצעות הרכש"

חיזוק לעמדתו של בן משה. מגה. צילום: ליאור מזרחי. פלאש 90

איש העסקים מוטי בן משה ביקש מבית המשפט לקיים דיון נוסף בהצעתה של רשת 'יינות ביתן' לרכוש את רשת 'מגה' לאחר שנאמני מגה המליצו לבית המשפט על הצעה זו. בן משה טען כי בהצעה נפלו פגמים מהותיים. עתה מתברר כי גם הבנקים הנושים מתנגדים להצעה.

באי כוחם של בנק הפועלים ובנק מזרחי טפחות פנו לבית המשפט וביקשו להצטרף לבקשתו של בן משה לקיום דיון נוסף בהצעה. בקשה שנאמני מגה מתנגדים לה נחרצות.

בבנק הפועלים טענו כי קיום התמחרות נוספת בין המציעים עשוי לשפר את ההצעות הקיימות ואף להגדיל את התשלום לנושים. בבנק מזרחי טפחות טוענים כי יש להעדיף את עמדת הכונס הרשמי הגורסת כי הסכם המכירה טעון את אישורם של נושי החברה.

מגה חייבת לבנק מזרחי טפחות סכום של כ-150 מיליון שקל. בנק הפועלים הוא הנושה הגדול ביותר שלה עם חוב של 290 מיליון שקל. הבנקים סבורים כי דיון נוסף רק ייטיב עם הנושים ועם הרשת, במיוחד לאור הנתונים האופטימיים שפיזרו נאמני מגה.

כתיבת תגובה