אכזבה: מנכ"ל טבע נפגש עם נתניהו והתעקש על הפיטורים

לפי דיווחים, שולץ פנה לנתניהו במהלך הפגישה ואיים: אם תמשיכו לרדת עלי אגדיל את מספר המפוטרים – לשכת ראש המשלה: מנכ"ל טבע לא הסכים להשאיר את המפעלים בירושלים, יוקם צוות משותף למצוא פתרונות הכשרה לעובדים

אכזבה בישראל –  ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי האוצר, הכלכלה והעבודה והרווחה נפגשו בצהריים בירושלים עם מנכ"ל חברת טבע קאר שולץ., בפגישה השתתפו גם מנכ"לי משרדי רה"מ והאוצר, ראש המועצה הלאומית לכלכלה וראש אגף תקציבים באוצר. בפגישה דרשה הממשלה להשאיר את המפעלים בירושלים. מלשכת נתניהו נמסר: מנכ"ל טבע לא נענה לדרישה, אך הציע לעבוד יחד עם הממשלה כדי להכשיר עובדים ולחפש פתרונות תעסוקה חלופיים לרוב העובדים במפעלים שייסגרו. בפגישה סוכם על הקמת צוות משותף לטבע ולממשלה, במטרה למצוא פתרונות הכשרה לעובדים. מנכ"ל טבע חזר על התחייבותו לשמור על מטה החברה והמו"פ של טבע בישראל.

במהלך הפגישה הפגינו מחוץ למשרד ראה"מ, 2500 עובדי החברה ובני משפחותיהם.

ח"כ שלי יחימוביץ הגיבה בחריפות ואמרה: "הודעתו של מנכ"ל טבע כי אין לו כל כוונה לחזור בו הייתה צפויה, נוכח הרפיסות המבישה והכניעה מראש של הממשלה וההסתדרות כאחד במשבר טבע. הטרגדיה היא שבידי שני אלה היו ועדיין יש כלים אפקטיביים ורבי עוצמה לגונן על העובדים, אבל הם בחרו להפקיר אותם, תוך העלמות מאזור האסון. מבין התרחישים שקאר שולץ וצוותו התאמנו עליהם לקראת המשבר, ישראל סיפקה להם את התרחיש הקל והמפנק ביותר, שהפתיע אפילו אותם. פשוט חרפה".

כתיבת תגובה