אלה הדיונים שיתקיימו השבוע בכנסת בתחום הרכב והתחבורה

ועדת הכלכלה של הכנסת תתכנס הבוקר לישיבה מיוחדת כחלק מהמאבק בקטל בדרכים. מחר (ב), יצטרך השר כץ, שכלפי המשרד שבראשו הוא עומד הופנו חיצי ביקורת רבים בנושא, להגיע ולעדכן את חברי הוועדה

איתן כבל בכנסת | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שר התחבורה, חה"כ ישראל כ"ץ (ליכוד), יצטרך לעזוב מחר את הריצה מאולפן לאולפן במסגרת ניסיונותיו – למרות הדשדוש שנותנים לו הסקרים – למתג את עצמו כמחליפו העתידי של ראש הממשלה נתניהו, כדי לתת תשובות לשאלות החשובות באמת.

במסגרת המאבק בקטל בדרכים תמשיך הוועדה להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להחמרת ענישה נגד נהגים עבריינים, ותעסוק בבעיות שמונעות יישום החוק שאישרה ונועד לתת לפקחים העירוניים סמכויות לאכוף עבירות רוכבי אופניים חשמליים. הוועדה תעסוק בנושאים רבים נוספים ותכין לקריאה שנייה ושלישית את להסדיר את מועדוני הלקוחות וההטבות; הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה וועדת הפנים תחל לדון בהצעות החוק לצמצום תאגידי המים.

מחר (שני), שוב תמשיך הוועדה לעסוק בתחום התחבורה, והיא תדון באגרות שגובה רשות שדות התעופה מחברות התעופה ומהנוסעים, על מנת לבחון דרכים לעודד את התיירות הנכנסת, להגביר פעילות חברות התעופה ולהקל על הנוסעים. בישיבה ישתתף מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות. בהמשך, תדון הוועדה בתוכנית הפיתוח של רשות שדות התעופה, בהיקף הנאמד ביותר מ-4 מיליארד שקל.

בשעה 11:30 תתכנס הוועדה לישיבה מיוחדת שתעסוק בבלימת הקטל בדרכים, בהמשך לשימוע הציבורי שהוביל יושב ראש הוועדה, חה"כ איתן כבל (עבודה) בשנה שעברה. הדיון יעסוק בסיכום שנת 2016 ובתוכניות לשנת 2017 להפחתת מספר הנפגעים בדרכים והוועדה תקבל דיווח בנושא משר התחבורה והבטיחות בדרכים, חה"כ ישראל כ"ץ שיצטרך להתייצב במקום כדי להשיב על השאלות הקשות, ובהן כיצד מתמודד משרדו עם הקטל הגואה בדרכים.

בישיבה ישתתפו גם ראש אגף התנועה, ניצב דורון ידיד, ויו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, גיורא רום, והיא תתקיים באולם נגב ותשודר בערוץ הכנסת. לבקשת חברות הכנסת מירב בן ארי (כולנו) ורויטל סוויד (עבודה), תעסוק הוועדה מחר גם בבעיות המונעות את ישמו של החוק המקנה לפקחים העירוניים סמכויות אכיפה באשר לרכיבה על אופניים חשמליים, שאושר לפני יותר מחצי שנה.

השתיים טוענות כי עדיין לא הוסדרו נהלי האכיפה הארציים ונהלי הכשרת הפקחים. הן הוסיפו כי המשרד לביטחון הפנים מבקש לקבוע כי פקחים לא יוכלו לבצע אכיפה נגד כל איש ביטחון (בין היתר חיילים או שוטרים) שיטען כי הוא רוכב בתפקיד, ומזכירות כי מאז יולי עד דצמבר האחרונים נפגעו 378 איש בתאונות בהן היו מעורבים אופניים חשמליים.

ביום שלישי השבוע, תדון הוועדה בבקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה, העוסקות בהסדרת תפקיד קצין הבטיחות ותנאי העסקתו. התקנות נועדו להסדיר את החובה שתחול על בעל מפעל או מנהל צי רכב להעסיק קצין בטיחות, בהתאם לסוגי כלי הרכב ומספרם, וכן תנאי הסמכת קצין הבטיחות ותפקידיהם וחובותיהם של קצין הבטיחות ובעל המפעל.

וביום רביעי, שוב תעסוק הוועדה בתחבורה, אלא שהפעם מדובר בתחבורה אווירית. הועדה תדון בבקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות הטיס העוסקות ברישיונות לעובדי טיס, על מנת לאפשר לבעלי הרישיונות לבצע מבחן מעשי בסימולטור (מדמה טיסה). עד היום נעשה המבחן המעשי בכלי טיס הרשום בישראל, משום שהסימולטורים לא היו בעלי יכולות הדמיה מספיקות. כעת מסבירה רשות התעופה האזרחית כי המצב השתנה, בשל התפתחות הטכנולוגיה, ולכן מבקש המשרד לתקן את התקנות.

כתיבת תגובה