אנ"ש ירגישו את השינוי בחודשים הקרובים

נתן רוזנבלט היה בשבוע שעבר בפורום נתניה לנדל"ן במכללה האקדמית נתניה. שבוע אחרי הוא משוכנע שכחלון יעשה זאת. לצד ציטוט כמעט מדויק של הדברים שאמר שר האוצר בפורום, הוא בטוח שכבר בקרוב נחוש את השינוי

בית שמש. צילום : נתי שוחט ,פלאש 90

להלן ציטוט כמעט מדויק מדבריו של שר האוצר משה כחלון בכנס שעסק בענייני נדל"ן:

"כל שנה במאי מגיעים אנשי האוצר לשר ומתכוננים לתקציב. היום הגיעו אלי. חסר לנו כסף אבל נתמודד עם זה בהתייעלות. אבל בשום מקרה לא אקטין את התקציבים של המשרדים החברתיים: בריאות חינוך ורווחה. ואני מדבר על גידול של מיליארדים. בתקציב הקודם השקענו בצמצום פערים 11 מיליארד והפעם זה יהיה יותר.

"כמובן שהכל ביחד עם צמיחה כמו כל עסק. קחו למשל את עניין צה"ל: נשברתי כאשר איש קבע הודיע לי שהוא פושט את בגדיו ואת סמלי הסגן אלוף כדי שלא יגידו לו אתה חי על חשבוננו. מה שחימם לב זה כשהרמטכ"ל הגיע לומר שבזכות ההתנהלות שלנו צה"ל יכול לנהל את תפקידיו בצורה מיטבית. זה המקסימום מחמאה שאני יכול לקבל.

"עוד משהו מעניין שהולך להיות בתקציב הבא: הורדת מסים שיעלו את הצמיחה.- אין התחייבות לזה אבל ננסה. כל דבר לוקח זמן: המחשה: הרפורמה בסוללר התחילה ב-1/4/13 אבל האמת היא שזה התחיל רשמית שלוש שנים קודם. שלוש שנים לוקח לדברים כאלו לקרות.

"אשמח להרחבת הממשלה – מהיום הראשון שלי בממשלה אני מנסה להרחיב את הממשלה. היום נפגשתי עם רוה"מ ושמחתי לשמוע ממנו שהמגעים מתקדמים. משני הצדדים צריך וויתורים והחלטות אמיצות. אבל זו החכמה במנהיגות: לקבל החלטות כשקשה. ממשלת אחדות היא יציבות וזה חיוני לכלכלה ולכל הרפורמות.

"דיור: כידוע לכם המשבר נמשך עשר שנים. אחד הטריגרים היה מחיר הקרקע. רמי שיווק לכולם. יזמים באו במכרזי בניה רוויה ורכשו את כל הקרקעות. חלקם בנו וחלקם השאירו וממתינים. מה שקרה זה שקרקע זה הדבר היחיד כמעט שהערך עולה כל הזמן בלי השקעה. בניגוד לכל עסק בעולם שצריך להמשיך ולהשקיע כל הזמן.

"מי ששילם את המחיר זה הזוגות הצעירים. המדינה ספסרה בקרקעות ונהנתה מהרווחים. ההחלטה הראשונה שלי: סנטימטר קרקע לא הולך יותר לקבלנים רק לזוגות צעירים. ושיגידו לי מה שרוצים. היום יצא מכרז שעדיין לא התפרסם, דירות באשקלון דירות ב-700 אלף ש"ח במקום 1.2 מיליון ₪, המחיר הרגיל.

"אני מודיע כאן שאני הולך להאריך את המחיר למשתכן עוד ועוד! בשבוע הבא 450 משפחות יזכו בקרית מוצקין ואחר כך 500 בראש העין. ויש מספיק לכולם. האפקט ימשיך וימשיך עד לפתרון הבעיה של זוגות צעירים. עד היום שיווקנו 30 אלף יחידות דיור. עד סוף השנה 70 אלף. יש לנו חבלי לידה עם המשכנתאות. אני מרגיע את כולם: כולם יקבלו את משכנתא. גם אם המדינה תצטרך להתערב בעניין.

"יש לי חלום: לנו כחברה, היה יותר טוב מאשר ההורים שלנו. אבל הילדים שלנו המצב שלהם פחות משלנו. את זה אנחנו הולכים לשנות! הילדים שלנו לא יהיו משועבדים כל החיים. בשנה האחרונה הבנקים נתנו משכנתאות ב-60 מיליארד. תארו לכם אם זה היה מושקע במשהו אחר. זוגות צעירים עומדים בתור בשביל משכנתא כזאת משפילה, שמשעבדת אותם לכל החיים במיליון ומיליון ומאתיים.

"אני רכשתי דירה אחרי החתונה בגבעת אולגה. היום אין אפשרות כזאת. את זה אני הולך להחזיר. טיפה סבלנות. כל הכלים אצלי ואני לוקח אחריות על הדיור. תנו לי את הקרדיט. אקח אחריות במקרה כישלון".

עד כאן דבריו של כחלון, כמעט מילה במילה כפי שנאמרו בכנס בו השתתפתי. אני חושב שלאור הנחישות שהוא מפגין, גם אם מחירי הדירות לא יירדו באופן דרמטי, הרי שיהיה הרבה יותר קל לכל משפחה צעירה להגיע לדירה זולה יחסית ובתנאים קלים במיוחד. את השינוי אצל אנ"ש נתחיל לראות כבר בחודשים הקרובים. בעיקר במכרזי בית שמש הקרובים.

תגובה אחת ל: "אנ"ש ירגישו את השינוי בחודשים הקרובים"

  1. כל הכבוד לעו"ד נתו רוזנבלט על הדברים היפים מעניין למה לא נתנו לך לדבר אם כחלון יכול גם נתן יכול

כתיבת תגובה