באוצר מתכוונים להטיל מס על משיכת כספי פיצויי פיטורין

לאחר שראש הממשלה ושר האוצר סיכמו על הפחתת מס ההכנסה לבעלי הכנסות נמוכות והפחתה דרמטית במס החברות, באוצר שוקלים להטיל מס על משיכת כספי פיצויי פיטורין לפני גיל פרישה. המס יוטל רק על בעלי משכורות גבוהות

תמונת אילוסטרציה .עובד עוזב את משרדו . צילום : thodonal88 / שאטרסטוק

לא ברור אם מדובר בבלון ניסוי או ברעיון מעשי. באוצר אומרים כי יוטל מס על משיכת כספי פיצויים. זאת לאחר שראש הממשלה ושר האוצר כבר הסכימו על שורה של הפחתות מיסוי (מס הכנסה ומס חברות).

אחד הסעיפים בחוק ההסדרים שיצורף לתקציב 2017-2018 אמור להטיל מס על מי שיבחר למשוך את כספי הפיצויים לפני גיל פרישה. כיום, ההפרשות לפנסיה כולל הפרשות המעסיק לפיצוים במסגרת סעיף 14, אינן ממוסות.

מאידך, באוצר אמרו כי הסעיף יחול רק על בעלי הכנסות גבוהות וכי המס צפוי להכניס לקופת המדינה כמה מאות מילוני שקלים בשנה. כיום עומדות בפני עובד שפוטר ולעיתים קרובות גם בפני עובד שהתפטר, שתי אפשרויות: להשאיר את כספי הפיצויים בקופת הפנסיה לגיל פרישה, או למשוך אותם במועד הפסקת העבודה.

באוצר מסבירים כי היות ומטרת פנסיית חובה היא לעודד חיסכון לגיל פרישה, אין הגיון בכך שיינתן פטור ממס למי שאינו משאיר את כספי הפיצויים בקרן הפנסיה. מאידך, היות ולא מדובר בכספי העובד אלא בכספי המעביד, ייקבע בחוק ההסדרים כי הכספים שייכים למעסיק, אך יהיו שייכים לעובד במקרה ויחליט להשאיר אותם בקרן הפנסיה. גם במידה ולא יעשה זאת, יוכל למשוך את הכספים אך לשלם עליהם מס שגובהו עדיין לא ברור.

כתיבת תגובה