בוטל מכרז המוניות בנתב"ג בו זכו 'הדר לוד' ו-'Gett'

'רשות שדות התעופה' הודיעה כי היא נערכת למרכז חדש של מוניות "ספיישל" הפועלות משדה-התעופה בן-גוריון בלוד. זאת בשל חזרתה של חברת המוניות 'הדר לוד' מהצעתה המשותפת עם 'Gett'

אילוסטרציה. צילום: קובי גדעון | פלאש 90

'רשות שדות התעופה' הודיעה כי תצא למכרז חדש, לאחר ש'הדר לוד' חזרה בה מהצעתה המשותפת עם חברת 'גט' (לשעבר 'גט טקסי') על הוזלה של עד 31% מהמחיר המקסימלי של משרד התחבורה.

קצת רקע: מכרז המוניות בנמל התעופה 'בן-גוריון' התמקד בתחרות על המחיר הנמוך לצרכן, הן על התעריף הקבוע והן על פי נסיעה בהתאם למונה, כפי שנקבע בצו פיקוח על המחירים (מחירי נסיעה במונית) התשע"ז – 2016. רשות שדות התעופה הוזילה את דמי הזיכיון במכרז ב-30 אחוזים במטרה לגלגל את הרווח לכיסי הצרכן.

מוניות 'הדר לוד' המפעילה כיום את שירותי מוניות ה"ספיישל" הגישה עם 'Gett' הנחה של 31 אחוז מתעריף המחירון הקבוע בצו – וקיבלה הודעה על זכייתה. אלא שבשל מחאת עובדיה, שלטענתם היו אמורים להיפגע מהמהלך, הודיעה הדר לוד כי חזרה בה מההצעה. בשל כך, הורה יושב ראש רשות שדות התעופה, יעקב גנות, למזער את הפגיעה בציבור הנוסעים מנתב"ג הנדרש למוניות ספיישל ויאפשר, החל ממחר בבוקר, לכל מונית לפעול במתחם נמל התעופה.

זאת כמובן בכפוף לתקנון המחייב רישום ועמידה בתנאי הפיקוח הכללי של הרשות. האישור יהיה בתוקף עד להודעה חדשה. שירות לנוסעים יינתן גם באמצעות האפליקציות הרשומות בישראל ולאחר רישום על פי כללי הסדר הנהוגים בנתב"ג. מחירי הנסיעה במונית מנתב"ג הם מחירים קבועים בצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, ובנוסף קיים תשלום בסך חמישה שקלים כולל מע"מ כדמי אישור יציאה חד-פעמיים.

גם סכום זה מעוגן בצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים והוא יישאר ללא שינוי. בתקופה האמורה לא תגבה רשות שדות התעופה דמי זיכיון בסך חמישה שקלים מנהגי המוניות. בנוסף תעמיד רשות שדות התעופה לרשות הציבור מערך אוטובוסים חינם אין כסף בשעות בהן קיים עומס או מחסור במוניות.

כתיבת תגובה