ביה"ד: עובדי הנמלים יוכלו לשבות בעוד קצת יותר מחודש

בית הדין לעבודה קיבל אמש את עמדת ההסתדרות והתיר לעובדי הנמלים לשבות ובלבד שיקיימו מו"מ בתום לב עם המדינה על תנאי עבודתם. במידה ולא תהיה התקדמות יוכלו העובדים לשבות החל מט' באייר

נמל אשדוד. צילום: ChameleonsEye | שאטרסטוק

בית הדין הארצי לעבודה התיר אמש (א) להסתדרות ולעובדי הנמלים לשבות במטרה למנוע את פיטורי העובדים מדור ב'. בית הדין התיר להסתדרות ולעובדי הנמלים לפתוח בצעדים ארגוניים החל מיום שישי, ט' אייר.

ההיתר הגיע בעקבות עתירת ההסתדרות הכללית להתיר את זכות השביתה לאחר שלטענתה, מיום ההכרזה על הרפורמה בנמלים אין פריצת דרך במו"מ אודות ביטחונם התעסוקתי של עובדי הנמלים ובפרט של עובדי דור ב'.

יושב ראש ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר בתום הדיון אמש כי "השביתה היא אמצעי ולא המטרה וזו זכותם החוקית של העובדים לזעוק את זעקתם מתוך חרדה לעתידם". בהחלטת בית הדין נכתב כי "להסתדרות תקום זכות לנקוט צעדים ארגוניים", אך שימו לב להמשך… "אולם זאת כפוף לכללי מידתיות, היקף השביתה (מבלי להידרש בשלב זה אם יש להבחין בין הנמלים) והתנהלות הצדדים במהלך המו"מ ביניהם".

במילים אחרות, בית הדין אמנם אישר כי להסתדרות הזכות להשבית את הנמלים, אך זאת רק בתנאי שהעובדים קיימו מו"מ בתום לב ומתוך שימת לב להשלכות השביתה על המשק. נזכיר כי בדיון קודם באותו נושא אסר בית הדין על העובדים לשבות. גם הפעם, כאמור, דרש בית הדין מהצדדים "לנהל מו"מ אינטנסיבי בתום לב במכלול הנושאים שטרם הוסדרו, לרבות נושא עובדי דור ב' בנמלים".

כתיבת תגובה