בלעדי: הסכם הגג שיאושר השבוע במועצת עיריית אשדוד

כ-8,000 יחידות מתוך כ-35 אלף יחידות הדיור שייכללו בהסכם הגג שיאושר השבוע במליאת מועצת עיריית אשדוד ייועדו לציבור החרדי • צילום הסכם הגג בפרסום ראשון בלעדי ל'ביזנעס'

ביום רביעי השבוע צפויה מליאת מועצת עיריית אשדוד לאשר את חתימת הסכם הגג הגדול ביותר שנחתם עד כה בישראל: בניית כ–35-32 אלף יחידות דיור. הבשורה המשמחת: 25% מהמכרזים ישווקו לציבור החרדי.

בטיוטת הסכם הגג באשדוד נכתב: "המשרד (משרד השיכון. ש"כ) יפעל כך ש–25% מכלל יחידות הדיור נשוא הסכם זה אשר יוגשו לאישור מוסדות התכנון במסגרת הליכי התכנון, ייועדו וישווקו לאוכלוסיה החרדית, בהתאם לצרכיו ולמאפייניו הייחודיים. העירייה מתחייבת לתמוך בתכנון שיבצע המשרד וכן בכל פניה של המשרד שתיעשה כאמור למוסדות התכנון לתורך אישור התכנון".

ההיגיון שמאחורי סעיף זה פשוט: לפי הערכות המקצועיות, הציבור החרדי מונה כיום כ-25% מכלל תושבי העיר, ומשכך צריך להקצות לו במכרזי הדירות העתידיים לפי כוחו כיום בעיר. כך מצד אחד יוסר החשש של התושבים החילוניים מהתחרדות אשדוד, ומצד שני הציבור החרדי ימשיך לשמור על כוחו בעיר.

הסיכום על הסכם הגג נעשה בין שר הפנים אריה דרעי לראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, כששרי האוצר והשיכון נתנו גיבוי מלא לצעד זה והסעיף הוכנס בהסכם הגג. מדובר בבשורה של ממש לציבור החרדי, שכן אשדוד נחשבת כיום לעיר מרכזית עבור הציבור החרדי מכל ההיבטים האפשריים.

לפי הערכות מדובר על כ–8,000 יח"ד עבור הציבור החרדי לפני תוספת שבס שעשויה להעמיד את המספר על כעשרת אלפים דירות חדשות לחרדים. גם המחיר הסופי לדירה לא ידועה בשלב הזה אבל הערכות במטה הדיור הן שדירת שלושה חדרים תעלה באזור ה–800 אלף שקל באמצעות מכרזים של מחיר למשתכן.

כתיבת תגובה